Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ساخت حسگر جدید سونی برای اتومبیل‌های خودران

پنج شنبه | ۱۴۰۱/۰۴/۳۰ - ۱۲:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۹۶۵۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
سونی از ساخت یک حسگر جدید برای اتومبیل‌های خودران خبر داد که به گفته این شرکت 70 درصد برق کمتری را نسبت به حسگرهای رایج در بازار مصرف می‌کند.

به گزارش خودروپرس، این غول فناوری ظاهراً در حال کار بر روی یک حسگر جدید خودران است که به ادعای آن 70 درصد برق کمتری را نسبت به مدل‌های رایج در بازار مصرف می‌کند.

مجله نیکی آسیا گزارش داد این حسگر خودران به اتومبیل‌های برقی و خودران آینده کمک می‌کند تا نیاز شدید به مصرف برق را کاهش و بُرد خود را افزایش دهند.

سونی ادعا کرد که حسگر خودران خود را با نرم‌افزاری که توسط بزرگ‌ترین شرکت سیستم‌های خودران ژاپن (Tier IV) ساخته خواهد شد، منطبق می‌کند.

این غول فناوری همچنین مدعی شد که در تلاش برای کاهش تأثیر شرایط بد جوی بر خودروهای الکتریکی، فناوری‌های راداری و تشخیص تصاویر را در حسگر جدید ادغام خواهد کرد.

سونی با وجود آنکه یکی از بازیگران مهم در عرصه فناوری‌های مصرفی است اما اهداف بلندپروزانه آن برای اتومبیل‌ها به ویژه خودروهای الکتریکی و فناوری‌های خودران و متصل کاملاً عیان شده است.

این شرکت اخیراً با همکاری هوندا یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک با عنوان «Sony Honda Mobility» را با تمرکز بر روی توسعه و فروش خودروهای الکتریکی با ارزش افزوده بالا تشکیل داد.

بنابراین انتظار می‌رود حسگر جدید در خودروهایی که توسط این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ساخته می‌شود بکار گرفته شوند.

خودروهای الکتریکی برخلاف همتایان موتور احتراق داخلی خود وابستگی زیادی به نرم‌افزار دارند و طبیعتاً نرم‌افزارها و حسگرهای چنین خودروهایی برق زیادی را مصرف می‌کنند که بر برد کلی خودرو تأثیر می‌گذارد.

در نتیجه با ساخت یک حسگر که مصرف برق را تا حد قابل ملاحظه‌‎ای کاهش دهد، برد کلی خودروی الکتریکی به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت حسگر جدید سونی برای اتومبیل‌های خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است