به گزارش خودروپرس، رئیس بخش نرمافزاری فولکس از یک مدل جدید برای کسب درآمد از فناوری خودران در آینده پرده برداشت.
«درک هیلگنبرگ» رئیس واحد نرمافزاری کاریاد معتقد است که فولکسواگن با ارائه مدل «پرداخت به میزان مصرف» (PAYG) میتواند از تحولات آینده نرمافزاری کسب درآمد کند.
وی در مصاحبهای با تشریح این مدل به بلومبرگ گفت: "در این مدل جدید کسب و کار که یک مدل اشتراکی است کاربران میتوانند در صورت تمایل با پرداخت هزینه به ازای مسافت مشخصی مثلاً 50 مایل بعدی به صورت خودران رانندگی کنند."
براساس این گزارش هرچند فولکسواگن هنوز گزینههای رانندگی خودران سطح 4 یا 5 را ارائه نمیدهد، اما به گفته هیلگنبرگ ارائه این سرویس به شرکت اجازه میدهد تا خدمات دیگر را به مشتریان عرضه کند.
شرکت ولوو در ماه ژانویه اعلام کرد که سرویس مشابهی با عنوان «Ride Pilot» در شاسی بلند تمام الکتریکی آینده شرکت که اواخر امسال وارد تولید خواهد شد، عرضه خواهد شد.
هنریک گرین رئیس فناوریهای پیشرفته ولوو اظهار داشت این خودروساز هنوز در حال بررسی نحوه دریافت هزینه برای Ride Pilot است.
در عین حال هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن گفته این شرکت میتواند با ورود به حوزه نرمافزاری تسلا را پشت سر بگذارد.
براین اساس فولکسواگن در سال 2020 اقدام به تأسیس واحد نرمافزاری کاریاد کرد که یکی از اهداف آن توسعه قابلیتهای جدید خودران است.
طبق این گزارش، فولکسواگن در تلاش برای ساخت یک سیستم عامل است که بتواند بروزرسانیهای بیسیم و دورهای را برای بهبود قابلیتهای خودران فراهم کند.
منبع: اتوموتیو نیوز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان