Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مطالعه جدید دانشگاه کانزاس؛

خودروهای برقی شارژ خود را به اشتراک می‌گذارند!

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۳۱ - ۱۱:۵۸ | کد خبر: CP- ۱۹۵۶۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
محققان دانشگاه کانزاس در مطالعه‌ای یک سیستم «همتا به همتا» را برای شارژ خودروهای الکتریکی پیشنهاد داده‌اند که براساس آن خودروهای هم‌مسیر در جاده می‌توانند حین حرکت شارژ خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به گزارش خودروپرس، طبق این مطالعه جدید که در مجله علمی «Scientific Reports» به چاپ رسیده، فناوری همتا به همتا (نظیر به نظیر) برای شارژ خودروهای الکتریکی هم‌مسیر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این فناوری خودروهای الکتریکی می‌توانند با یک «سیستم کنترل ابری» شارژ اضافی را بین یکدیگر به اشتراک بگذارند.

به این ترتیب خودروهای برخوردار از شارژ اضافی که قصدی برای طی مسافت طولانی ندارند می‌توانند بدون نیاز به توقف، شارژ خود را به خودروی الکتریکی همجوار بفروشند و بنابراین یک انگیزه اقتصادی برای مالکان خودرو ایجاد می‌شود.

از سوی دیگر خودروی فاقد شارژ که تصمیم دارد مسافتی طولانی را بپیماید با خرید شارژ از این امکان برخوردار خواهد شد.

این مطالعه به رهبری «تامزیدول هوک» استادیار مهندسی برق و علوم کامپیوتر در دانشکده مهندسی دانشگاه تگزاس انجام شده است.

براساس این گزارش یک سیستم مبتنی بر ابر دو خودروی تمام الکتریکی همجوار را همتاسازی خواهد کرد. این دو خودروی همتاسازی‌شده می‌توانند بدون نیاز به توقف چندین ساعته در جایگاه‌های شارژ، انرژی خود را به اشتراک بگذارند. دو خودرو با سرعت مشابه حرکت کرده و کابل‌های شارژ خودروها را به طور خود کار به هم متصل می‌کنند.

هوک در این خصوص گفت: "ما دارای یک چارچوب کامل مبتنی بر ابر هستیم که وضعیت شارژ همه خودروهای موجود در شبکه را تجزیه و تحلیل می‌کند و براساس آن به شما می‌گوید: هی، می‌توانید با این خودرو که در نزدیکی شماست جفت شوید و شارژ را به اشتراک بگذارید."

وی اضافه کرد: "همه این کارها باید توسط زیرساخت ابری کنترل شود که دارای الگوریتم‌هایی برای شارژ موثر همه خودروهای تمام الکتریکی است."

به گفته محققان، در طرح شارژ همتا به همتا خودروهای الکتریکی به دو باتری مختلف مجهز خواهند بود: یک باتری لیتیوم یونی اصلی مانند نمونه‌های رایج در خودروهای امروزی و یک باتری شارژ سریع (فست شارژ) دوم که برای شارژ حین حرکت استفاده می‌شود.

زمانی که باتری سریع شارژ شود می‌تواند باتری اصلی خودرو را دوباره پر کند.

هوک گفت: "شما مایل نیستید تا خودروها برای مدت طولانی متصل بمانند چرا که ممکن است یک خودرو مجبور شود مسیر خود را تغییر دهد و به جای دیگری برود و بنابراین ممکن است زمان کافی برای شارژ نداشته باشید. به همین دلیل ما مفهوم باتری چند سطحی را برای کاهش زمان شارژ ایجاد کرده‌ایم."

وی افزود در اینجا شما باتری‌های شارژ سریع کوچکی که در اختیار دارید که برای شارژ همتا به همتا استفاده می‌شوند. هنگامی که آن باتری کوچک شارژ شد، اتصال را قطع می‌کنید و آن باتری شارژ را به باتری بزرگ‌تر و کندتر ارسال می‌کند.

این اختراع جدید از آنجا اهمیت دارد که برخلاف پمپ بنزین‌های فراوان اکنون تعداد ایستگاه‌های شارژ برای خودروهای برقی بسیار محدود است و شارژ مجدد باتری لیتیوم یونی مرسوم ممکن است ساعت‌ها به طول انجامد که در نتیجه سفرهای جاده‌ای طولانی را برای رانندگان غیرممکن می‌سازد.

هوک خاطرنشان کرد: "راه‌اندازی اولیه یک زیرساخت شارژ همتا به همتا به احتمال زیاد به پشتیبانی یک سازنده بزرگ خودروهای الکتریکی نیاز دارد اما پس از دریافت حمایت می‌تواند به طور ارگانیک گسترش یابد."

منبع: autotech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

خودروهای برقی شارژ خود را به اشتراک می‌گذارند!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است