Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری جنرال موتورز برای مقابله با ماشین‌گرفتگی

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۲۴ - ۱۱:۵۸ | کد خبر: CP- ۱۹۵۴۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
جنرال موتورز درخواست جدیدی را برای ثبت اختراع فناوری مقابله با بیماری حرکت (ماشین‌گرفتگی) در وسایل نقلیه خودران ارائه کرده است.

به گزارش خودروپرس، طبق این اختراع جدید که در «اداره ثبت اختراع و علایم تجاری ایالات متحده» (USPTO) ثبت شده، جنرال موتورز یک فناوری با هدف جلوگیری از عارضه ماشین‌گرفتگی در اتومبیل‌های خودران را ارائه می‌کند.

جنرال موتورز می‌گوید با رشد و تکثیر اتومبیل‌های خودران انتظار می‌رود که بیماری حرکت نیز به یکی از عارضه‌های جدی در بین سرنشینان این وسایل نقلیه تبدیل شود.

بیماری حرکت عمدتاً زمانی اتفاق می‌افتد که سرنشینان بر روی انجام کارهای متفرقه نظیر خواندن کتاب یا کار کردن با گوشی خود حین حرکت خودرو تمرکز می‌کنند و از آنجا که با پیدایش اتومبیل‌های خودران دیگر افراد مجبور به رانندگی نیستند و بنابراین مشغول کارهای متفرقه می‌شوند، لذا از بین بردن بیماری حرکت در این وسایل از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

به همین منظور جنرال موتورز سیستمی از چراغ‌ها و تصاویر را ترسیم کرده که به صورت تصویری نیروهای شتاب، ترمزگیری و پیچیدن را نشان می‌دهد. این می‌تواند به شکل تصویری از خودرو بر روی نمایشگر یا تغییر رنگ یا الگوهای نور باشد.

همچنین یک سیستم صوتی یا بازخورد لسمی را نیز می‌توان برای ایجاد تأثیرات مشابه مورد استفاده قرار داد.

به گفته جنرال موتورز این سیستم نه تنها به همسو کردن ادراک حسی فرد با نیروهایی که بر بدن او وارد می‌شود، کمک می‌کند - برای رفع منشأ بیماری حرکت - بلکه با ارائه اطلاعات بیشتر در مورد آنچه وسیله نقلیه انجام می‌دهد، اعتماد ایجاد می‌کند.

مشخص نیست که آیا این فناوری به مرحله تولید خواهد رسید یا خیر، اما در هر حال جنرال موتورز مشغول پیشبرد ساخت و توسعه اتومبیل‌های خودران است.

در همین راستا شرکت کروز وابسته به جنرال موتورز اخیراً ارائه سرویس تاکسی‌های بدون راننده برای عموم مردم در سانفرانسیسکو را آغاز کرده است.

کروز در حال حاضر از هاچ‌بک‌های شورلت بولت به روزشده استفاده می‌کند اما در نهایت از یک خودرو با عنوان اوریجین استفاده خواهد کرد.

تاکسی اوریجین که نخستین بار در سال 2020 به نمایش درآمد توسط جنرال موتورز در کارخانه زیرو در دیترویت ساخته خواهد شد.

منبع: motorauthority

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری جنرال موتورز برای مقابله با ماشین‌گرفتگی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است