Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نرم‌افزار جدید اپل کارپلی در چه خودروهایی نصب می‌شود؟

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۳/۱۸ - ۱۱:۲۵ | کد خبر: CP- ۱۹۵۲۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت اپل در حال مذاکره با چند خودروساز برای استفاده از نسل جدید نرم‌افزار «کارپلی» در محصولات این شرکت‌هاست.

به گزارش خودروپرس، اپل اعلام کرد مشغول مذاکره با چند خودروساز برای استفاده از نسل جدید کارپلی (CarPlay) است که قابلیت‌های نرم‌افزاری را عمیقاً با سیستم‌های اصلی رانندگی خودروها ادغام می‌کند.

این غول نرم‌افزاری روز دوشنبه در خلال «کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان» از ایجاد بروزرسانی‌های چشمگیر در کارپلی خبر داد، تا جایی که کارپلی از یک سیستم اطلاعات سرگرمی به یک راهکار نرم‌افزاری تبدیل می‌شود و به رانندگان اجازه می‌دهد تا با امکان مشاهده اطلاعات بیشتر بخش‌های مختلف خودرو را کنترل کنند.

اپل اعلام کرد که داشبورد خودرو جدید آن قادر به نمایش اطلاعات از ابزارهای اصلی نظیر سرعت، سطح سوخت و مصرف سوخت خواهد بود.

غول کوپرتینو همچنین لیست بلندبالایی از خودروسازانی که از این برنامه حمایت می‌کنند را منتشر کرد.

در بین اسامی معروف این خودروسازان می‌توان به فورد موتور، رنو، مرسدس بنز، ولوو، هوندا و جگوار لندرور اشاره کرد. خودروهای مجهز به نرم‌افزار جدید اواخر سال آینده اعلام خواهند شد.

نرم‌افزار جدید کارپلی بیش از نسخه‌های پیشین که صرفاً کارکرد اطلاعات سرگرمی برای پخش موسیقی و نمایش اطلاعات نقشه را داشتند با سیستم‌های اصلی رانندگی ترکیب خواهد شد.

نرم‌افزار خودرویی اپل از سال 2014 در خودروها راه‌اندازی شده و اکنون در بیش از 600 مدل و حتی چند موتورسیکلت در دسترس است.

در حال حاضر این نرم‌افزار تا حد زیادی از سیستم عامل‌های اختصاصی خودرو منفک است و بنابراین مالکان خودرو می‎‌بایست برای وظایف اصلی نظیر تنظیم کنترل آب و هوای یک خودرو کارپلی را ترک کنند اما این نقطه ضعف قرار است در سیستم بروزشده اصلاح شود.

براساس این گزارش نسل آینده کارپلی از انواع مختلف نمایشگرهای داخل خودرو صرفنظر از اندازه و ترکیب آنها پشتیبانی کرده و قادر خواهد بود تا اطلاعاتی چون آب و هوا و ناوبری را نمایش دهد.

همچنین رانندگان قادر خواهند بود تا تنظیمات دما را بدون ترک رابط کاربری کارپلی انجام دهند.

در عین حال گوشی‌های آیفون به راحتی با سیستم‌های خودرو ارتباط برقرار خواهند کرد تا اطلاعات رانندگی چون سرعت، سطح سوخت و دما را نشان دهند.

این گزارش می‌افزاید پولستار، سازنده خودروهای برقی تحت مالکیت جیلی چین و ولوو مشغول نصب نسخه کنونی اپل کارپلی در خودروهای پولستار 2 خود از طریق یک بروزرسانی بی‌سیم است.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نرم‌افزار جدید اپل کارپلی در چه خودروهایی نصب می‌شود؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است