به گزارش خودروپرس، انجمن AAA در مطالعهای ادعا کرد که سیستم ADAS فاقد ایمنی کامل است و همچنان در برخی شرایط عملکرد ضعیفی دارد.
این مطالعه مدعی است که تحت برخی شرایط این فناوری به سختی میتواند ایمنی رانندگان را حفظ کند.
این در حالی است که استفاده از سیستمهای کمک راننده پیشرفته در دنیای خودرو با هدف سهولت بیشتر رانندگی شایع شده است.
انجمن AAA اعلام کرد مجموعهای از خودروهای متعلق به برندهای مختلف نظیر تسلا، هیوندای و سوبارو که مجهز به قابلیتهای نیمهخودران سطح 2 بودند را تحت آزمایش قرار داده است.
طی این آزمایش که در مسیر بسته صورت گرفت، AAA تلاش کرد تا نحوه عملکرد خودروها زمانی که یک خودروی جلویی هم لاین آنها به کندی حرکت میکرد و همچنین وقتی یک خودرو از سمت مقابل به لاین آنها تغییر جهت میداد را بررسی کند.
نتایج آزمایش اول امیدوارکننده بود و در طول تست خودروها در هر 15 مرحله آزمایشی از سرعت خود کاستند تا از تصادف با خودروی جلویی پیشگیری کنند.
اما در آزمایش دومی هیچ سیستمی نتوانست از تصادف رخ به رخ با خودرویی که از سمت مقابل به لاین آنها تغییر جهت داده بود جلوگیری کند.
این مطالعه مدعی است که سیستمهای ADAS در آزمایشات حاوی دوچرخهها عملکرد نسبتاً بهتری داشتند و همگی از تصادف با دوچرخهسواری که همجهت با آنها در لاین مربوطه حرکت میکرد پیشگیری کردند.
اما زمانی که دوچرخهها به صورت متقاطع با خودرو فرستاده شدند و برای مثال در تلاش برای عبور از جاده بودند تصادف در 33 درصد از موارد اتفاق افتاد. این نشان داد که سیستم ADAS تا چه حد آسیبپذیر است.
انجمن AAA اظهار داشت با وجود ادعای خودروسازان مبنی بر اینکه ADAS به منظور سهولت رانندگی طراحی شده، اما آزمایشات ثابت میکند که رانندگان باید در همه اوقات برای پیشگیری از هرگونه تصادف توجه و تمرکز کامل خود را معطوف به جاده کنند.
نکته جالب اینکه یافتههای AAA همسو با نظر غالب رانندگان است. حدود 77 درصد از مصرفکنندگان پیشتر در یک نظرسنجی AAA عنوان کرده بودند که خودروسازان به جای تمرکز بر روی اتومبیلهای خودران باید سیستمهای ایمنی فعلی را بهبود ببخشند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان