به گزارش خودروپرس به نقل از هندوستان تایمز، این خودروساز متعلق به فولکسواگن اعلام کرد 100 میلیون دلار در یک شرکت آمریکایی (Group 14 Technologies) که بر روی فناوریهای لیتیوم - سیلیکون کار میکند، سرمایهگذاری کرده است.
پورشه همچنین قصد دارد تولید ماده آند برای باتریهای لیتیوم - یون در سراسر جهان را تسریع کند.
این خودروساز مدعی است که با سرمایهگذاری صورتگرفته میتواند پیلهای باتری باکیفیت با آندهای سیلیکونی را برای خودروهای خود تولید کند.
گفته میشود باتریهای لیتیوم – سیلیکون میتوانند 50 درصد انرژی بیشتری را نسبت به آندهای گرافیتی سنتی ذخیرهسازی کنند.
قرار است تولید این باتریها از سال 2024 از طریق یک جوینت ونچر در آلمان آغاز شود.
علاوه بر پورشه چند شرکت دیگر نیز در این شرکت آمریکایی سرمایهگذاری کردهاند که مجموع سرمایه آن را به 400 میلیون دلار رسانده است.
باتریهای لیتیوم - یون مدتی است که بر صنعت باتری خودروهای برقی حکمرانی میکنند. اما فناوریهای باتری دیگری نیز وجود دارند که در مقایسه با باتریهای لیتیوم یونی ارزانتر و کاراتر هستند.
تاکنون چند خودروساز در تلاش برای کاهش هزینه تولید خودروهای برقی سراغ انواع مختلف فناوریهای باتری رفتهاند که در نهایت میتواند خودروی برقی را برای مشتریان مقرون به صرفه کرده و به خودروسازان برای افزایش حجم فروششان کمک کند.
پورشه از آنجا که یکی از پیشگامان در عرصه خودروهای الکتریکی لوکس است، میکوشد تا سهم قابل توجهی از این بخش را به خود اختصاص دهد.
سرمایهگذاری 100 میلیون دلاری پورشه در شرکت مذکور برای توسعه باتریهای لیتیوم – سیلیکون در راستای بخشی از این استراتژی است.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان