Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تراشه‌های کوالکام انتخاب فولکس برای فناوری خودران

چهارشنبه | ۱۴۰۱/۰۲/۱۴ - ۱۰:۵۱ | کد خبر: CP- ۱۹۳۶۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فولکس‌واگن یک همکاری چندساله را با شرکت آمریکایی «کوالکام» سازنده تراشه برای توسعه فناوری خودران شکل داده است.

به گزارش خودروپرس، روزنامه آلمانی هندزبلات با اعلام این خبر گزارش داد: طبق قراردادی که تا سال 2031 اعتبار دارد، غول خودرو آلمان از تراشه‌های کوالکام ویژه رانندگی خودران استفاده خواهد کرد.

این روزنامه به نقل از منابع شرکتی نوشت فولکس واگن قصد دارد از ابتدای سال 2026 از تراشه‌های اختصاصی کوالکام در بین همه برندهای خود در سراسر جهان استفاده کند.

هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن در اواسط آوریل از دفاتر مرکز کوالکام در سن‌دیه‌گو دیدن کرد و طی این سفر با شرایط و مفاد قرارداد که به گفته منابع، هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد یورو به فولکس واگن تحمیل می‌کند موافقت کرد.

گفتنی است پیش از این کوالکام اعلام کرده بود که قراردادی را با شرکت‌های ولوو، هوندا و رنو نیز برای تأمین تراشه محصولات این خودروسازان به امضاء رسانده است.

این شرکت در خلال نمایشگاه لوازم الکترونیکی مصرفی لاس وگاس (CES 2022) اعلام کرد که قراردادی با ولوو و پولستار - شعبه‌های جیلی چین - برای تأمین تراشه‌های خودرو امضاء کرده است.

طبق این قرارداد خودروسازان مذکور از اواخر امسال از تراشه‌های «Snapdragon Cockpit» کوالکوام و یک سیستم عامل گوگل آلفابت در خودروهایشان استفاده خواهند کرد.

کوالکام همچنین خاطرنشان کرد که هوندا در خودروهایی که از سال 2023 عرضه می‌کند از تراشه‌های «Cockpit» آن استفاده خواهد کرد.

به علاوه این شرکت اضافه کرد که رنو نیز توافق کرده تا از فناوری خودرویی آن استفاده کند، اما مشخص نکرد که کدام تراشه‌ها یا اینکه چه زمانی خودروهای هوندا با این تراشه‌ها عرضه خواهند شد.

در عین قرار است ب‌ام‌و نیز از تراشه‌های ساخت این شرکت در نسل آینده سیستم‌های خودران و دستیار راننده خود استفاده کند.

یک سخنگوی ب‌ام‌و گفته است تراشه‌های جدید برای سری خودروهای «Neue Klasse» که قرار است تولید آنها از سال 2025 آغاز شود، استفاده خواهد شد.

کوالکام شهرت خود را مدیون تولید تراشه‌های گوشی موبایل است و در عین خدمات متنوعی از جمله تراشه‌های مورد استفاده در داشبورهای دیجیتال و سیستم‌های اطلاعات سرگرمی را به خودروسازان ارائه می‌دهد.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تراشه‌های کوالکام انتخاب فولکس برای فناوری خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است