Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

کمک نیسان به ناسا برای طراحی ماه‌نورد خودران

شنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۲۰ - ۱۱:۱۱ | کد خبر: CP- ۱۹۲۲۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
نیسان با همکاری دو شرکت دیگر قصد دارد یک ماه‌نورد مجهز به فناوری خودران را برای مأموریت‌های آینده ناسا در زمینه اکتشاف ماه طراحی کند.

به گزارش خودروپرس، نیسان شعبه آمریکای شمالی اعلام کرد که با همکاری شرکت‌های «Sierra Space» و «Teledyne» یک ماه‌نورد سرنشین‌دار را برای مأموریت‌های آینده ناسا در خصوص اکتشاف ماه طراحی خواهد کرد.

این شرکت خودروسازی اعلام کرد که از توانمندی و تخصص خود در زمینه طراحی خودرو، فناوری خودران و سیستم‌های خودرو هوشمند برای این ماه‌نورد جدید استفاده خواهد کرد.

نیسان اضافه کرد که این ماه‌نورد به فناوری خودران مجهز خواهد بود.

«مارتن سیرهویس» مدیر آزمایشگاه نوآوری ائتلاف نیسان در سیلیکون والی کالیفرنیا اظهار داشت که مشارکت نیسان در این پروژه امکان تعمیم قابلیت‌های فناوری و طراحی صنعتی آن به حوزه فناوری فضایی و بالعکس را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است که نیسان سال گذشته نیز نسخه مفهومی یک ماه‌نورد با فناوری خودران را به نمایش گذاشته بود.

این ماه‌نورد الکتریکی (تصویر فوق) که با همکاری «آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن» (JAXA) به عنوان یک پروژه تحقیقاتی ساخته شد، از فناوری خودروهای الکتریکی این شرکت نظیر آریا و لیفت وام گرفته بود.

براساس این گزارش در پروژه فعلی نیسان با دو شرکت «Sierra Space» و «Teledyne» که دارای سال‌ها تجربه در زمینه مأموریت‌های اکتشاف فضایی هستند همکاری می‌کند.

شرکت Teledyne در دهه 1960 نمونه اولیه نخستین ماه‌نورد را برای ناسا تولید کرد و طی بیش از 40 سال با آژانس فضایی آمریکا همکاری می‌کند.

این شرکت رهبری پروژه کنونی را برعهده خواهد داشت و امکاناتی چون مدیریت پروژه، مهندسی، تولید، عملیات و سیستم قدرت را برای ماه‌نورد تأمین می‌کند.

در همین حال شرکت Sierra Space نیز نرم‌افزار پرواز، مکانیسم‌های مورد تأیید فضایی، ارتباطات، ناوبری و زمان‌بندی را برای ماه‌نورد فراهم خواهد کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کمک نیسان به ناسا برای طراحی ماه‌نورد خودران

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است