Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با فناوری جدید ممکن می‌شود؛

استفاده خودروهای خودران از داده‌های سایر وسایل نقلیه

دوشنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۱۵ - ۱۳:۲۱ | کد خبر: CP- ۱۹۱۹۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت آلمانی «کانتیننتال» در حال توسعه یک فناوری خودران جدید و پیشرفته است که به خودروها اجازه می‌دهد تا از اطلاعات و داده‌های مربوط به حسگر و دوربین وسایل نقلیه مجاور استفاده کنند.

به گزارش خودروپرس، این فناوری جدید به وسایل نقلیه امکان می‌دهد تا برای بهبود سیستم خودران خود از داده‌های مربوط به دوربین‌ها و حسگرهای سایر خودروها  استفاده کنند.

قابلیت جدید این شرکت فناوری خودرو آلمانی که سیستم «ادراک جمعی» نامیده شده است، می‌تواند از تصاویر گرفته‌شده توسط دوربین سایر خودروها استفاده کند.

گفته می‌شود در حال حاضر این فناوری در مرحله آزمایشی قرار دارد و معلوم نیست که آیا در دنیای واقعی نیز پیاده‌سازی خواهد کرد یا خیر.

«رابرت گی» مدیر ارشد توسعه راهکارهای خودرو متصل و V2X در کانتیننتال به اتوموتیو نیوز گفت که این فناوری می‌تواند به محافظت از عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و کاربران اسکوتر که جزو کاربران متصل به شبکه نیستند، کمک کند.

وی افزود: "این فناوری به یک خودرو اجازه می‌دهد تا از حسگرهای مخصوص خود برای شناسایی یک کاربر جاده‌ای آسیب‌پذیر استفاده کرده و آن داده‌ها را به خودروهای دیگر نیز ارسال کند و به آنها اجازه دهد تا محاسبه کنند که آیا این کاربر در مسیر آنها قرار دارد یا خیر."

کانتیننتال می‌گوید تفسیر داده‌های متعلق به دوربین‌ها و حسگرهای خودروهای دیگر می‌تواند دشوار باشد، اما این فناوری قادر است تا اطلاعات مهم بین دو خودرو را ترجمان و تفسیر کند.

ادعا می‌شود کانتیننتال برای آزمایش این فناوری در حال همکاری با پنج خودروساز آلمانی و دو خودروساز آمریکایی است.

در حال حاضر چند خودروساز در سراسر جهان بر روی فناوری رانندگی خودران کار می‌کنند. هرچند بخش مهمی از سازندگان خودرو فناوری‌های دستیار راننده نیمه‌خودران را در محصولات خود عرضه کرده‌اند اما سیستم تمام خودران هنوز وارد بازار انبوه نشده است.

برخی خودروسازان نظیر تسلا، ولوو و مرسدس بنز از جمله پیشگامان فناوری خودران محسوب می‌شوند. تسلا اخیراً آزمایش فناوری تمام خودران موسوم به FSD را آغاز کرده و ولوو نیز بر روی فناوری مشابهی که به هیچگونه مداخله انسانی نیاز ندارد، کار می‌کند.

منبع: اتوموتیو نیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

استفاده خودروهای خودران از داده‌های سایر وسایل نقلیه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است