Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تبدیل خودرو به کنترلر بازی ویدیویی با اختراع جنرال موتورز

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۲/۰۴ - ۱۱:۱۲ | کد خبر: CP- ۱۹۰۳۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
ثبت اختراع جدید جنرال موتورز، خودرو را به یک کنترلر بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌کند.

به گزارش خودروپرس، جنرال موتورز پتنت جدیدی را در «اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا» (USPTO) به ثبت رسانده که براساس آن خودرو به یک کنترلر بازی ویدیویی تبدیل می‌شود.

موتور وان گزارش داد که اگر این فناوری به مرحله تولید برسد، می‌تواند تجربه بسیار متفاوتی را در زمینه رفت و آمد ایجاد کند، دقیقاً مشابه رانندگی در نسخه واقعیت مجازی بازی ویدیویی «Forza Horizon».

طبق اسناد ثبت اختراع، کاربردهای این فناوری شامل فعال‌سازی بازی در حین حرکت و رانندگی است که سنسورها مختلف خودرو، داده‌ها و اطلاعات خود را برای ایجاد یک الگوی مجازی از محیط اطراف ترکیب می‌کنند.

صفحه نمایش در این حالت می‌تواند اسکرین داخل خودرو، عینک واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده باشد.

این فناوری اساساً از فرمان و پدال‌های وسیله نقلیه برای کنترل خودرو در حین بازی استفاده می‌کند.

همچنین کنترلرها یا جوی‌استیک‌های گیمینگ نیز در جریان بازی خودرویی قابل استفاده هستند و به عبارت دیگر سرنشینان نیز امکان شرکت در بازی را دارند.

به علاوه سنسورهای آب و هوا سطح دیگری از واقع‌گرایی را به بازی می‌آورند. برای مثال اگر در زندگی واقعی باران می‌بارد در دنیای مجازی نیز این اتفاق می‌افتد و به طرز عجیبی اگر در یک روز گرم مشغول بازی هستید ممکن است اینطور به نظر برسد که جعان در حال ذوب شدن است یا در یک روز خصوصاً سرد همه چیز یخزده به نظر می‌رسد.

همچنین امکان فعال‌سازی بازی در زمانی که خودرو پارک شده است وجود دارد که طی آن راننده بازی را فعال کرده و سپس با استفاده از فرمان و پدال‌ها به عنوان ورودی‌های کنترل مشغول اجرای آن می‌شود.

البته باید این واقعیت را در نظر داشت که انجام بازی‌های ویدیویی حین حرکت می‌تواند خطرناک و مخاطره‌آمیز باشد و پتنت جنرال موتورز نشان نمی‌دهد که دقیقاً چگونه قصد دارد این فناوری را در دنیای واقعی پیاده‌سازی کند.

آژانس ایمنی آمریکا اخیرا تسلا را مجبور کرد تا قابلیت «Passenger Play» که امکان انجام بازی‌های ویدیویی حین حرکت خودرو از نمایشگر مرکزی را فراهم می‌کرد، به دلیل مخاطرات ایمنی غیرفعال کند.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تبدیل خودرو به کنترلر بازی ویدیویی با اختراع جنرال موتورز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است