به گزارش خودروپرس، هربرت دیس طی گفتگویی در «Reddit » اظهار داشت که برخلاف نظر ایلان ماسک عقیده دارد فناوری لیدار برای دستیابی به سیستم رانندگی خودران سطح 3 لازم و ضروری است.
دیس که در خصوص فناوریهای جدید خودرو صحبت میکرد، خاطرنشان کرد که ماسک به عنوان رفیق نزدیک او نظری متفاوت درباره لیدار دارد.
ماسک پیش از این گفته بود که انسانها به لیدار مجهز نیستند و بنابراین ماشینها نیز نیازی به آن ندارند.
وی در عین حال بارها گفته است که لیدار یک فناوری گران، ناخوشایند و غیرضروری است که نمیتواند علایم جاده را تشخیص دهد و به جای لیدار تسلا بیشتر به دوربین و حسگرها متکی است.
مدیرعامل فوکس واگن اظهار داشت فناوری لیدار شاید هنوز گران باشد اما در حال حاضر تنها راه برای برداشت بهتر از سیستمهای دوربین 360 درجه است.
این خودروساز آلمانی پیشتر با شرکت تابعه اینتل یعنی «موبایل آی» (MobileEye) برای فناوری لیدار همکاری میکند.
فناوری «تشخیص و اندازهگیری فاصله با استفاده از نور» (LIDAR) از اشعه های لیزری برای سنجش دقیق فاصله با اشیا و خودروهای پیرامونی و ارائه تصاویر دقیق از محیط اطراف خودرو استفاده می کند و به عنوان یک ابزار مهم در سیستم های پیشرفته کمک راننده و در نهایت اتومبیل های تمام خودران شناخته میشود.
صنعت جهانی خودرو مدتهاست که بر روی فناوری رانندگی خودران کار میکند. در چند سال اخیر، سرعت توسعه به طور قابل توجهی افزایش یافته و چند خودروساز در سراسر جهان در حال تحقیق، توسعه و آزمایش سیستم های رانندگی خودران مربوطه بودهاند. با این حال هیچ یک از آنها هنوز سیستم رانندگی تمام خودران را در مدل های بازار انبوه خود معرفی نکردهاند.
مقابل خودروسازان در حال حاضر فناوریهای کمک راننده ADAS را در محصولات خود ارائه میکنند که همچنان به مداخله انسانی نیاز دارد.
فناوری هایی چون لیدار، انواع حسگرها، رادارها، دوربینها و غیره معمولاً برای این سیستمهای ADAS استفاده میشوند.
منبع: هندوستان تایمز
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان