Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری هوشمند فورد برای هشدارهای صوتی به راننده

دوشنبه | ۱۴۰۰/۱۲/۰۲ - ۱۱:۱۲ | کد خبر: CP- ۱۹۰۲۵ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
فورد در حال آزمایش یک «فناوری هوشمند هشدارهای صوتی» است که با پخش صداهای خاص از بلندگوهای داخل خودرو اجازه می‌دهد تا رانندگان تشخیص دهند که کدام اشیاء و عابران پیاده از چه سمتی به آنها نزدیک می‌شوند.

به گزارش خودروپرس، این فناوری با پخش صداهایی چون زنگ دوچرخه، گام پای عابران پیاده یا خودروهای در حال گذر به راننده کمک می‌کند تا تشخیص دهد که اشیاء یا عابران پیاده از چه سمتی به خودرو نزدیک می‌شوند.

برای مثال اگر یک دوچرخه در حال نزدیک شدن به خودرو از سمت چپ باشد، نزدیک‌ترین بلندگو به این مانع با پخش صدای زنگ دوچرخه، مکان دقیق آن را به راننده اطلاع می‌دهد.

به عبارت دیگر بلندگوهای خاص داخل خودرو که در اطراف آن تعبیه شده‌اند برای هشدار مکان دقیق شیء یا عابران پیاده استفاده می‌شوند.

براساس این گزارش گروهی از مهندسان در حال آزمایش صداهای شهودی نظیر زنگ دوچرخه و قدم‌های انسانی هستند و این هشدارها که در قالب نمایشگرهای بصری و زنگ‌های هشدار ارائه می‌شود، به رانندگان در سفرهای روزانه‌شان کمک خواهد کرد.

در حال حاضر خودروهای فورد از فناوری‌های کمک راننده بهره می‌برند که با تجهیز به مجموعه‌ای از حسگرها حضور عابران پیاده، دوچرخه‌سواران یا سایر وسایل نقلیه پیرامونی را تشخیص می‌دهند.

اما فناوری جدید که «هشدارهای صوتی جهت‌دار» (Directional Audio Alerts) نام دارد یک گام به جلو برداشته و از اطلاعات این حسگرها برای انتخاب صدای مناسب و پخش آن از نزدیک‌ترین بلندگو به مانع استفاده می‌کند.

نتایج آزمایش‌های اولیه فورد در خصوص این فناوری مثبت بوده تا جایی که در 74 درصد مواقع این فناوری خطرات احتمالی و موقعیت آنها را به درستی تشخیص داده است.

الیور کرستین مهندس نرم افزار فورد اروپا می‌گوید زنگ‌های هشدار کنونی از قبل به رانندگان اطلاع می‌دهند که چه زمانی باید مراقب و هشدار باشند: "فناوری فردا می‌تواند به ما هشدار دهد که خطر دقیقاً چیست و از کجا می‌آید."

مهندسان فورد همچنین یک سناریوی واقعی را در پیست آزمایشی با خروج خودرو از فضای پارک، نزدیک شدن عابر پیاده و هشدار صدای پا آزمایش کردند و به گفته فورد شرکت‌کنندگان در آزمایش به صدای قدم‌ها واکنش مثبت نشان دادند، به ویژه زمانی که این صدای شهودی از یک بلندگوی خاص پخش شد.

شرکت بر این باور است که این نتایج را می‌توان با استفاده از صداهای فضایی سه بعدی که در فیلم‌ها و بازی‌ها استفاده می‌شود بیش از پیش بهبود بخشید تا رانندگان بهتر بتوانند منبع خطر را شناسایی کنند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری هوشمند فورد برای هشدارهای صوتی به راننده

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است