Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گزارش جدید نشان می‌دهد؛

اتصال ۲۵ درصد خودروها به «۵G» در سال ۲۰۲۵

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ - ۱۱:۵۸ | کد خبر: CP- ۱۹۰۱۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
نتایج یک گزارش جدید نشان می‌دهد که در سال 2025 از هر چهار خودرو در دنیا یکی دارای اتصال «5G» خواهد بود.

به گزارش خودروپرس، مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت در گزارشی پیش‌بینی کرد که در سال 2025 خودروهای متصل به 5G یک چهارم از خودروهای متصل را تشکیل خواهند داد.

این در حالی است که در سال 2021، خودروهای متصل به 4G حدود 90 درصد از کل فروش خودروهای متصل را تشکیل دادند.

«نیل شاه» معاون پژوهشی کانترپوینت گفت: "تا سال 2025، چشم‌انداز بازار خودروهای 5G به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد چرا که رهبران فعلی جهانی با محصولات نسل بعدی خود به بازار نفوذ خواهند کرد."

براساس این گزارش بازار جهانی خودروهای متصل در سال 2021 با وجود مشکلات مداوم چون کمبود نیمه‌هادی‌ها، ضررهای تولیدی، تورم هزینه و اختلالات حمل و نقل همچنان انعطاف‌پذیر باقی ماند.

طبق تحقیقات صورت‌گرفته توسط «سرویس خودرو هوشمند» کانترپوینت، خودروهای مجهز به 4G در کشورهای توسعه‌یافته‌ای چون آمریکا، چین، آلمان و انگلیس، در کنار ورودی واحدهای کنترل تلماتیک (TCUs) 5G به بلوغ رسیده‌اند.

حرکت به سمت دیجیتالی شدن خودروها با سرعت زیادی در حال انجام است و از آنجا که نفوذ جهانی خودروهای متصل مستمراً در حال رشد بوده، به خوبی قابل مشاهده است.

سومن ماندال، تحلیلگر ارشد گفت: "از آنجا که کشورهای سراسر جهان پوشش شبکه 4G خود را بیش از پیش تقویت و از فناوری سلولی نسل بعدی استقبال می‌کنند، می‌توانیم شاهد ورود خودروهای متصل بیشتری با ویژگی‌های ایمنی و راحتی پیشرفته به بازار باشیم."

در سال 2021 چین در زمینه فروش خودروهای متصل از آمریکا پیشی گرفت و انتظار می‌رود تا سال 2025 به تسلط خود در این بازار ادامه دهد.

مناطق دیگری که شاهد هستند عبارتند از اروپا، آلمان، انگلیس و فرانسه.

در سال گذشته صنعت خودروسازی شاهد عرضه اولین خودروی مجهز به 5G یعنی مدل BWM iX بود. این خودرو ابتدا در ماه نوامبر در آلمان عرضه شد و سپس در سراسر جهان به فروش رسید.

نیل شاه گفت: "چین که در حال حاضر به دلیل زیرساخت‌های شبکه بهتر و حمایت دولت پیشتاز خودروهای متصل به 5G است در سال 2022ورود مدل‌های جدید از برندهایی چون شورلت، جیلی، بیوک، فورد و ب‌ام‌و به بازار خواهد بود."

منبع: gadgetsnow

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

اتصال ۲۵ درصد خودروها به «۵G» در سال ۲۰۲۵

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است