Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

ساخت جاده‌های مجازی با استفاده از اپلیکیشن پورشه

شنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۲۳ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۸۹۸۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پورشه در حال توسعه نرم‌افزاری است که به رانندگان این امکان را می‌دهد تا جاده‌ها و مسیرهای مورد علاقه خود را ضبط و در کمترین زمان ممکن به یک بازی ویدیویی یا دنیای مجازی منتقل کنند.

به گزارش خودروپرس، این سازنده خودروهای اسپرت در حال ساخت یک نرم‌افزار خلاقانه با همکاری استارتاپ سوئیسی «Way Ahead Technologies» است تا رویای سفر مجازی مکرر در مسیرهای مورد علاقه را ممکن کند.

هدف پروژه «جاده‌های مجازی» (Virtual Roads) این است که به رانندگان فرصت دهد به سرعت و به راحتی مسیرهای مورد علاقه خود را از زندگی واقعی انتخاب کرده و آنها را به یک بازی ویدیویی منتقل کنند.

تنها چیزی که کاربران نیاز دارند یک گوشی هوشمند با اپلکیشن مورد نظر است.

ساخت یک بازی ویدیویی جدید ممکن است ماه‌ها و حتی سال‌ها طول بکشد. به عنوان مثال مسیرهای مورد نظر برای شبیه‌سازهای مسابقه‌ای باید قبل از دیجیتالی شدن توسط متخصصان با استفاده از لیزر اسکن شوند.

اما پورشه امیدوار است با راه‌اندازی «جاده‌های مجازی» این فرآیند زمان‌بر را به میزان قابل توجهی تسریع بخشد.

در آینده این پروژه خلاقانه به رانندگان این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک اپلکیشن خاص در تلفن هوشمند خود که صرفاً در پشت شیشه جلو مستقر می‌شود، هر مسیر مورد علاقه را ضبط کنند.

سپس این داده‌ها به لطف نرم‌افزاری که تصاویر ضبط‌ شده از جاده و محیط پیرامون آن را به یک محیط سه بعدی تبدیل می‌کند به طور خودکار به دنیای مجازی منتقل می‌شود.

این فرآیند کمتر از یک درصد از زمان مورد نیاز یک فرآیند دیجیتالی‌سازی مرسوم با استفاده از لیزرها وقت می‌برد.

پروژه «جاده‌های مجازی» براساس نرم‌افزاری تخصصی است که از فناوری‌هایی چون هوش مصنوعی برای تصویربرداری از جاده و ویژگی‌های آن نظیر موانع تصادف و درختان استفاده می‌کند. سپس این ویژگی‌ها با سرعت بالا در قالب دیجیتال سه بعدی بازتولید می‌شوند.

این برنامه توسط «Way Ahead Technologies» ساخته شده و از یک آرشیو گرافیکی گسترده استفاده می‌کند.

حفاظت از داده‌ها یک مؤلفه مهم در فرآیند توسعه است و این برنامه اطمینان می‌دهد که سایر کاربران جاده از زندگی واقعی خارج نشده و به دنیای مجازی منتقل نمی‌شوند.

فایل مربوط به هر مسیر منحصر به فردی که با استفاده از اپلکیشن جدید ایجاد می‌شود در حال حاضر با تعدادی از بازی‌های مسابقه‌ای همچون «Assetto Corsa» سازگار است به این معنا که رانندگان پورشه و طرفداران این برند به تمام امکانات دنیای مجازی دسترسی خواهند داشت.

 مسیرها را می‌توان بارها و بارها در هر شبیه‌ساز مجهز به تجهیزات مناسب یا از طریق تلفن هوشمند تجربه کرد.

این پروژه مزیت بزرگ دیگری نیز دارد به این صورت که حتی مسیرهایی که برای عموم بسته یا فقط در روزهای معینی باز هستند را می‌توان در یک خودروی اسپرت پورشه تجربه کرد و با دیگران به اشتراک گذاشت.

راجر روئگ از استارتاپ Way Ahead Technologies گفت: پس از چند سال کار توسعه، نرم‌افزار ما اکنون آنقدر پیشرفته است که می‌تواند مسیرهای جاده‌های مجازی تا هشت کیلومتر را در کمتر از یک ساعت بسته به پیچیدگی مسیر دیجیتالی کند.

منبع: پورشه

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت جاده‌های مجازی با استفاده از اپلیکیشن پورشه

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است