Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با همکاری آلمانی - اتریشی کلید خورد:

ساخت ربات تمام خودران برای شارژ خودروهای برقی

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ - ۱۱:۰۷ | کد خبر: CP- ۱۸۹۷۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
دو شرکت آلمانی و اتریشی از آغاز همکاری برای ساخت یک ربات هوشمند که خودروهای الکتریکی را به صورت خودکار شارژ می‌کند، خبر دادند.

به گزارش خودروپرس، شرکت آلمانی «خدمات مهندسی کانتیننتال» (CES) با همکاری استارتاپ اتریشی «Volterio» قصد دارند ساخت یک ربات شارژ تمام خودران برای خودروهای الکتریکی را آغاز کنند.

آغاز تولید انبوه این ربات شارژ خودران در سال 2024 برنامه‌ریزی شده است.

هر یک از این دو شرکت قبلاً دستگاه‌های شارژ اتوماتیک منحصر به خود را تولید کرده بودند، اما اکنون با همکاری یکدیگر قصد تولید رباتی را دارند که می‌تواند خودروهای برقی را بدون هرگونه مداخله انسانی شارژ کند.

این شرکت‌ها ادعا می‌کنند ربات شارژ تمام خودران جدید شامل یک دستگاه شارژ است که بر روی زمین مستقر شده و همچنین مؤلفه‌ای که به زیر بدنه خودرو متصل می‌شود.

وقتی راننده به فضای پارکینگ مجهز به سیستم شارژ خودرو برقی وارد می‌شود، این دو مؤلفه از طریق ارتباط پهنای باند بزرگ به هم وصل می‌‌شوند.

این فناوری به دستگاه شارژ مستقر روی زمین اجازه می‌دهد به صورت خودکار با گیرنده زیر خودرو هماهنگ شده و باتری آنبورد را شارژ کند.

CES Volterio Charging borot 2

به گفته شرکت‌های فوق، ارتباط پهن باند برای هماهنگی استفاده می‌شود، در حالی که اتصال فیزیکی بین دو مؤلفه اطمینان می‌دهد که هیچ اتلاف نیرویی حین شارژ اتفاق نخواهد افتاد.

این فناوری، راننده را ملزم به پارک دقیق خودروی خود نمی‌کند چرا که دستگاه روی زمین می‌تواند موقعیت خود را تا 30 سانتی‌متر تنظیم کند.

در مجموع این ربات شارژ خودران، نیاز به اتصال دستی خودرو با شارژر که در خودروهای الکتریکی کنونی مشاهده می‌شود را از بین می‌برد.

ادعا می‌شود این فناوری از ایمنی عملکرد بیشتری در مقایسه با فناوری شارژ سیمی کنونی برخوردار است.

تحت توافق بین CES و Volterio، دومی مسئول ساخت سیستمی برای وضعیت آستانه تولید تا اواسط سال 2022 است. CES نیز بر این پروژه نظارت خواهد داشت تا زمانی که به تولید انبوه در آلمان تا سال 2024 برسد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت ربات تمام خودران برای شارژ خودروهای برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است