Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
در پی همکاری با لومینار؛

فناوری خودران «لیدار» به خودروهای مرسدس می‌آید

شنبه | ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - ۱۲:۵۵ | کد خبر: CP- ۱۸۸۸۷ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
نسل آینده خودروهای خودران مرسدس بنز به حسگرهای «لیدار» محصول شرکت لومینار مجهز خواهند شد.

به گزارش خودروپرس، لومینار - شرکت فناوری خودرو - از همکاری با مرسدس بنز برای تسریع توسعه فناوری‌های خودران برای نسل آینده محصولات این خودروساز آلمانی خبر داد.

این شرکت اعلام کرد فناوری «تشخیص و اندازه‌گیری فاصله با استفاده از نور» موسوم به لیدار (LIDAR) که در حال حاضر برای تولید انبوه آماده می‌شود، باعث بهبود ایمنی خودرو و قابلیت‌های فنی سیستم‌های بسیار خودران خواهد شد.

مارکوس شفر عضو هیئت مدیره دایملر و مرسدس بنز گفت: "دستیابی مرسدس به فناوری خودران سطح 3 یک نقطه عطف بزرگ برای رانندگی خودران بوده و من کاملاً متقاعده شده‌ام که این شراکت‌ها، سطح بلندپروازی ما برای آنچه در آینده ممکن است را ارتقا می‌دهد."

«آستین راسل»، بنیانگذار و مدیرعامل لومینار نیز گفت که این همکاری لحظه‌ای مهم در صنعت است و نشان می‌دهد که چطور عملکردهای ایمنی و رانندگی خودران در خودروهای مصرفی از حالت علمی تخیلی به وضعیت واقعی تبدیل می‌شوند. برند مرسدس بنز که مترادف نوآوری، ایمنی، لوکس بودن و کیفیت خودروست همواره پیشروی فناوری و اولین محرک صنعتی بوده است.

شرکت ولوو پیش از این اعلام کرده بود نسل جدید شاسی بلند الکتریکی «XC90» خود را در سال جاری به فناوری لیدار مجهز خواهد کرد.

حسگرهای لیدار که از اشعه های لیزری برای سنجش دقیق فاصله با اشیا و خودروهای پیرامونی و ارائه تصاویر دقیق از محیط اطراف خودرو استفاده می کنند، به عنوان یک ابزار مهم در سیستم های پیشرفته کمک راننده و در نهایت اتومبیل های تمام خودران شناخته شده اند.

تاکنون نصب فناوری لیدار برای خودروسازان بسیار پرهزینه بوده و به گفته «آستین راسل»، قیمت گذاری لیدار معادل هزار دلار به ازای هر دستگاه تمام می شود.

شرکت لومینار به عنوان یکی از چند سازنده آمریکایی حسگرهای لیدار در سال 2012 تأسیس شد.

منبع: ETAuto

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری خودران «لیدار» به خودروهای مرسدس می‌آید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است