Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به زودی امکان‌پذیر می‌شود:

کنترل عملکردهای خودرو از طریق دستیار صوتی گوگل

شنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - ۱۱:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۸۸۱۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت گوگل در کنفرانس سال گذشته توسعه‌دهندگان (I/O)، قابلیت سوئیچ دیجیتالی خودرو را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌داد خودروهای BMW را از طریق گوشی هوشمند خود، قفل و باز کرده یا روشن کنند.

به گزارش خودروپرس، این قابلیت اخیراً به گوشی‌های سری گوگل پیکسل 6 و سری گلکسی اس 21 سامسونگ اضافه شد.

حال در نمایشگاه فناوری «CES 2022» گوگل از اضافه شدن قابلیت‌های جدیدی خبر داده که به کاربران اجازه می‌دهد چند عملکرد خودروی خود را از طریق دستیار صوتی «گوگل اسیستنت» (Google Assistant) کنترل کنند.

طبق گزارشی از غول فناوری در یک وبلاگ، کاربران به زودی می‌توانند با گوگل پلی داخلی، اپلیکیشن‌های ناوبری (مانند Sygic و Flitsmeister)، برنامه‌های شارژ (نظیر ChargePoint و PlugShare) و اپلیکیشن‌های پارکینگ (مانند SpotHero و ParkWhiz) را دانلود کنند.

در واقع اواخر امسال می‌توانید به سرگرمی‌های ویدیویی در خودرو حین پارک دسترسی داشته باشید که ابتدا با خودروهای ولوو و محتویات شرکت‌های ارائه‌دهنده نظیر یوتیوب آغاز می‌شود.

سازندگان خودرو نظیر پولستار، ولوو و جنرال موتورز اکنون در حال فروش خودروهای منتخب با فناوری گوگل در سیستم‌های اطلاعات سرگرمی خود هستند که به کاربران اجازه می‌دهند از این ویژگی‌های مفید استفاده کنند.

از بهار سال آینده خودروهای ولوو به قابلیت دستیار صوتی گوگل مجهز می‌شوند که امکان استفاده از صدا به جای گشتن دنبال دکمه های صحیح یا پیمایش در تنظیمات را برای فعال کردن قابلیت‌های مختلف از دستیار حفظ خودرو در لاین گرفته تا بررسی زمان سرویس بعدی را فراهم می‌کند.

طبق گزارش‌ها اپل نیز در حال کار بر روی فناوری جدیدی با اسم رمز «قلب آهنی» (IronHeart) است که به شما امکان می‌دهد از سیستم کارپلی برای کاربردهای مختلف به جز صرف پاسخ دادن به تماس‌ها و پخش موسیقی استفاده کنید.

اگر گزارش‌ها صحت داشته باشند، فناوری IronHeart می‌تواند مواردی چون دما، رطوبت، بلندگوها، اکولایزرها، توییترها، ساب‌ووفرها، تکیه‌گاه‌ها، سرعت‌سنج، صندلی‌ها و دسته‌های آن و چند مورددیگر را به بسته به خودرو و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، تنظیم کند.

منبع: gadgetnow

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کنترل عملکردهای خودرو از طریق دستیار صوتی گوگل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است