Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

فناوری تشخیص چهره «LG» برای روشن کردن خودرو

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۱۵ - ۱۱:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۸۸۰۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت ال جی (LG) در حال کار بر روی یک فناوری جدید است که می‌تواند خودرو را با استفاده از تشخیص چهره و حرکات بدنی راننده روشن کند.

به گزارش خودروپرس، این فناوری به صاحبان خودرو اجازه می‌دهد فقط با استفاده از حالات چهره و حرکات انگشتان دست که توسط دوربین‌های داخلی خودرو تشخیص داده می‌شوند، موتور وسیله نقلیه را روشن کنند.

ال جی تحقیق و توسعه زیادی در این زمینه انجام داده تا این فناوری جدید خودرو بتواند ایمنی رانندگان را بهبود ببخشد.

استارت خودرو صرفاً با استفاده از ویژگی‌های بیومتریک چهره همچنین اهمیت سوئیچ‌های خودرو نزد رانندگان را کاهش خواهد داد.

در سال 2019، شرکت کره‌ای پتنتی را برای «روش احراز هویت بیومتریک با استفاده از دوربین‌های متعدد در خودرو» ثبت کرده بود و به نظر می‌رسد اکنون این پتنت منتشر شده است.

 

نحوه کار فناوری

طبق گزارش «تک رادار» (Techradar)، حرکات قسمت‌های خاصی از بدن صاحب خودرو با استفاده از یک دوربین ضبط می‌شود در حالی که دوربین دیگر، عنبیه چشم و دیگر خصوصیات بیومتریک آنها را ضبط می‌کند.

این به راننده امکان می‌دهد اتومبیل خود را روشن کرده و تنها با استفاده از حرکات دست و حالات صورت تنظیمات لازم را انجام دهد.

هر راننده می‌تواند محیط داخل وسیله نقلیه را با استفاده از تشخیص چهره، شخصی‌سازی (customize) کند. به عنوان مثال هر زمان که خودرو، راننده‌ای که از تشخیص چهره استفاده می‌کند را شناسایی کرد، به طور خودکار موقعیت صندلی، دمای کابین، سرعت و میزان صدای مورد نظر را مطابق اولویت‌های راننده تنظیم می‌کند.

این سیستم همچنین می‌توند متوجه خستگی یا بیماری راننده حین رانندگی شود.

فناوری تشخیص چهره در دوربین داشبورد خودرو به ایمن نگه داشتن وسیله نقلیه کم می‌کند. در این صورت راننده و سایر اعضای خانواده که مجاز به رانندگی خودروی مورد نظر هستند شناسایی می‌شوند و خودرو مورد سوء استفاده یا سرقت قرار نمی‌گیرد.

این فناوری بیومتریک همچنین به رانندگان این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های دیگر را کنترل کنند تا از حواس‌پرتی در حین رانندگی جلوگیری شود.

دوربین نصب شده در داخل وسیله نقلیه می‌تواند حرکات راننده را برای تنظیم شرایط خاص رانندگی مانند تنظیم میزان صدا یا برقراری تماس از طریق تلفن هوشمند متصل به صدای خودرو ضبط کند.

این به راننده کمک می کند تا تمرکز بیشتری روی رانندگی داشته باشد و هرگز دستان خود را از روی فرمان برندارد.

علاوه بر این، سیستم تشخیص قادر است حرکت یک فرد و همچنین اشیاء را ثبت کند. همچنین انتظار می‌رود که فناوری پیشرفته دوربین بتواند موانع پیش رو را شناسایی و برخوردهای احتمالی را پیش‌بینی کند.

فضای داخلی خودروهای آینده با در نظر گرفتن فناوری بیومتریک و تاچ لس در حال توسعه است.

این گزارش می افزاید که ال جی همچنین منتظر ثبت اختراعات مربوط به فناوری جدید در نمایشگرهای تاشو خودرو و ارتباطات خودرو به خودروست.

منبع: gadgetsnow

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری تشخیص چهره «LG» برای روشن کردن خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است