Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
کابین خلاقانه میتسوبیشی الکتریک عرضه می‌کند:

نظارت بر رانندگان خودران با امواج رادیویی و مادون قرمز

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۲ | کد خبر: CP- ۱۸۷۳۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت میتسوبیشی الکتریک قصد دارد از یک کانسپت خلاقانه کابین خودرو با قابلیت استفاده از امواج مادون قرمز و رادیویی جهت نظارت بر رانندگان اتومبیل‌های خودران رونمایی کند.

به گزارش خودروپرس، دوران گذار به اتومبیل‌های تمام خودران، شرکت‌های خودروسازی را ملزم به نصب دستگاه‌های مختلفی می‌کند که بر عملکرد راننده نظارت دارند و در مواقعی که راننده مجبور شود کنترل خودرو را در دست بگیرد شرایط لازم برای اطمینان از توجه کامل وی به رانندگی را فراهم می‌آورند.

در حال حاضر سیستم‌های نظارت بر راننده در بسیاری از مدل‌های خودران به کار گرفته شده‌اند، اما کانسپت جدید شرکت «میتسوبیشی الکتریک» با عنوان «Emiri Xs Drive» نسل آینده این فناوری را به نمایش می‌گذارد.

این کانسپت که البته نباید آن را به عنوان پیش‌نمایشی از کابین خودروهای آینده میتوبیشی در نظر گرفت، چند فناوری را برای کمک به راننده ترکیب می‌کند.

این کابین دارای یک دوربین مادون قرمز است که اطلاعات چهره و بیومتریک راننده را ثبت می‌کند که شامل ثبت تغییرات جزئی در روشنایی پوست ناشی از ضربان قلب فرد است و حتی می‌تواند این تغییرات را با لرزش‌های خودرو و تغییر نور محیط داخلی تشخیص دهد.

این دوربین به حرکات و دمای بدن جهت تشخیص علایم خستگی فرد توجه کرده و از این اطلاعات برای قضاوت در مورد هوشیاری راننده استفاده می‌کند.

چنانچه راننده خواب‌آلود به نظر برسد، خودرو با ارسال هشداری به وی توصیه می‌کند که استراحت کرده یا وسیله نقلیه را در امتداد شانه خاکی متوقف می‌نماید.

همچنین این کانسپت دارای حسگرهای امواج رادیویی است که میتسوبیشی برای تشخیص حضور سرنشینان و اندازه بدن آنها در خودرو از آنها استفاده می‌کند تا برای مثال مشخص کند که آیا نوزادی در داخل خودرو جا مانده است یا خیر.

میتسوبیشی الکتریک این فناوری‌ها را با یک «مکان‌یاب با وضوح بالا» ترکیب کرده است. این فناوری، نقطه دید راننده و در واقع مکانی که راننده به آن نگاه می‌کند را رصد کرده و جاده را در آن جهت روشن می‌کند و در عین حال شکل و انحنای سطح راننده را نیز در نظر می‌گیرد.

این مکان‌یاب همچنین خطرات یا موانع احتمالی خارج از دید راننده که شاید متوجه آنها نشده باشد، را نورانی و روشن می‌کند.

این کانسپت می‌تواند موانع موجود را به خوبی روشن کرده و به راننده امکان دهد که آنها را بهتر تشخیص دهد.

احتمالاً میتسوبیشی الکتریک در خلال نمایشگاه CES ماه آینده در لاس وگاس از این کانسپت رونمایی رسمی خواهد کرد.

البته باید در نظر داشت که شاید سال‌ها طول بکشد تا چنین فناوری‌هایی به خودروهای تولیدی برسند، هرچند در این مدت خودروسازان به دنبال راه‌هایی برای برآورده کردن استاندارهای ایمنی سختگیرانه نظیر لزوم فناوری جدید رانندگی ضدمستی خواهند بود.

منبع: موتور وان

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نظارت بر رانندگان خودران با امواج رادیویی و مادون قرمز

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است