Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
افشاگری نیویورک تایمز؛

هنگام رانندگی با تسلا ویدیو گیم بازی کنید!

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۱۷ - ۱۱:۱۹ | کد خبر: CP- ۱۸۶۶۰ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در حالی که تاکنون گمان می‌رفت امکان انجام بازی‌های ویدیویی در نمایشگر مرکزی خودروهای تسلا تنها هنگام پارک خودرو میسر است، اما گزارش تازه نیویورک تایمز خلاف این واقعیت را نشان می‌دهد.

به گزارش خودروپرس، نیویورک تایمز در این گزارش فاش کرد که رانندگان تسلا اکنون می‌توانند حتی هنگام حرکت خودرو نیز بازی‌های ویدیویی را بر روی نمایشگر مرکزی خودرویشان اجرا کنند.

طبق این گزارش، در واقع چند ماهی می‌شود که تسلا این قابلیت را به خودروهای خود اضافه کرده، در حالی که اعلان عمومی در این رابطه صورت نگرفته است.

نیویورک تایمز اعلام کرد: خودروساز آمریکایی تابستان امسال امکان انجام بازی‌های ویدیویی حین حرکت را با آپدیت نرم‌افزاری بی‌سیم در اختیار رانندگان و سرنشینان قرار داد.

انتشار ویدیوهایی در یوتیوب که رانندگان را در حال انجام بازی‌های ویدیویی بر روی صفحه لمسی بزرگ نصب‌شده در جلوی داشبورد (هنگام حرکت خودرو) نشان می‌دهد، مؤید این گزارش است.

این در حالی است که با اضافه شدن این قابلیت جدید به خودروهای تسلا، سؤالات زیادی پیرامون مسائل و موضوعات ایمنی حول این فناوری‌ها شکل گرفته است.

به گفته کارشناسان ایمنی، چنین قابلیتی می‌تواند سبب حواس پرتی رانندگان و در نهایت تصادفات منجر به مرگ شود.

سیستم اتوپایلوت تسلا که وظیفه هدایت خودران وسیله نقلیه را برعهده دارد، چند سالی است که با انتقادات کارشناسان ایمنی روبروست چرا که به رانندگان اجازه می‌دهد دستان خود را از فرمان بردارند اما سیستم فاقد سازوکاری است که اطمینان دهد رانندگان نگاه و توجه خود را به جاده پیش رو حفظ می‌کنند.

پیش از این اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) تحقیقات جدیدی را در خصوص تصادفات خودرو که شامل خودروهای الکتریکی تسلا و سیستم اتوپایلوت آنهاست آغاز کرده بود.

این تحقیقات بر روی 765 هزار خودرو تسلا صورت خواهد گرفت و این تقریباً معادل تعداد خودروهایی است که تسلا از سال 2014 در آمریکا به فروش رسانده است.

در همه موارد تصادف ظاهراً اتوپایلوت یا سیستم کنترل کروز پیش از وقوع حادثه فعال شده بودند.

NHTSA می گوید تحقیقات به ارزیابی این فناوری و نحوه نظارت آن و جلب توجه رانندگان حین استفاده خواهد پرداخت. عملکرد این فناوری از نظر تشخیص و پاسخ به اشیاء و رویدادها نیز بررسی خواهد شد.

تسلا بارها گفته است که این یک فناوری دستیار راننده است نه یک سیستم رانندگی کاملاً خودران. به این معنا که در صورت نیاز به مداخله دستی راننده باید کنترل خودرو را در دست بگیرد.

با این حال در اغلب مواقع مشخص شده که رانندگان هشدارهای سیستم را نادیده گرفته اند که منجر به بروز تصادفات شده است.

به گزارش نیویورک تایمز، تسلا و ایلان ماسک مدیرعامل آن حاضر به پاسخگویی درباره قابلیت جدید اجرای ویدیو گیم و اینکه آیا می‌توانند ایمنی سرنشینان را به خطر بیاندازد یا خیر، نشدند.

منبع: نیویورک تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هنگام رانندگی با تسلا ویدیو گیم بازی کنید!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است