Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چرخش ۹۰ درجه ای چرخ های خودرو با فناوری جدید هیوندای

شنبه | ۱۴۰۰/۰۸/۰۸ - ۱۵:۳۶ | کد خبر: CP- ۱۸۴۶۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در حالی که معمولاً خودروها اجازه چرخش تقریباً 30 درجه ای را به چرخ های خود می دهند، فناوری جدید امکان چرخش 90 درجه ای چرخ ها را فراهم می کند.

به گزارش خودروپرس، هیوندای موبیس (Hyundai Mobis) از شرکت های زیرمجموعه هیوندای موتور از فناوری چرخش 90 درجه ای چرخ های خودرو رونمایی کرد.

این شرکت اعلام کرد فناوری جدید آن با عنوان «e-Corner Module» دارای چرخ هایی با امکان چرخش 90 درجه ای است که به خودرو اجازه می دهد در فضاهای تنگ به سهولت جا به جا شود.

این فناوری شامل یک موتور الکتریکی، سیستم ترمز، سیستم تعلق و فرمان در یک بلوک مستقل است.

هیوندای موبیس که از تأمین کنندگان قطعات هیوندای است، در بیانیه ای اعلام کرد با موفقیت نمونه اولیه یک Corner Module الکتریکی را تولید کرده که سیستم های فرمان، ترمز، تعلیق و فرمان را در هر چرخ ترکیب می کند.

این سیستم نخستین بار در نمایشگاه CES 2018 در لاس وگاس به عنوان یک سیستم مفهومی رونمایی شد و هنوز در مراحل اولیه توسعه است.

طی سه سال گذشته هیوندای موبیس تلاش کرده تا آن را به محصول کاربردی با قابلیت پیاده سازی در خودروهای واقعی تبدیل کند و یک «واحد کنترل الکترونیکی» (ECU) را توسعه داده که این فناوری را کنترل کند.

به طور کلی خودروها اجازه چرخش حدود 30 درجه ای را می دهند، معمولاً رانندگان نمی توانند به راحتی در کوچه های باریک مانور دهند و در فضاهای تنگ پارک کنند و بنابراین ورود و خروج سرنشینان دشوار می شود.

اما قابلیت جدید امکان حرکت و جا به جایی های منحصر به فرد خودرو مثل چرخش کامل حول محور بدون نیاز به حرکت چرخ ها را فراهم می کند.

هیوندای موبیس در بیانیه ای اعلام کرد: "پس از پایان مطالعات امکان سنجی و تأیید قابلیت اطمینان، هیوندای موبیس سفارش های تولید انبوه از خودروسازان جهانی را برای پیاده سازی سیستم آغاز خواهد کرد."

این شرکت مستقر در سئول قصد دارد تا سال 2023 یک اسکیت بورد حاوی چهار ماژول e-corner بسازد تا پس از دو سال آنها را به وسایل نقلیه خودران اضافه کند.

ماژول های گوشه ای در حال حاضر در مرحله آزمایش هستند تا قابلیت اطمینان خود را به اثبات برسانند.

به موازات آن، هیوندای موبیس در حال انجام یک مطالعه امکان سنجی برای تولید انبوه این سیستم در آینده است.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چرخش ۹۰ درجه ای چرخ های خودرو با فناوری جدید هیوندای

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است