Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

سرمایه گذاری «GM» در شرکت سازنده نرم افزار حسگرهای راداری

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۱:۳۴ | کد خبر: CP- ۱۸۲۵۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت جنرال موتورز از سرمایه گذاری چند میلیون دلاری در یک شرکت سازنده نرم افزار حسگرهای راداری برای اتومبیل های خودران خبر داد.

به گزارش خودروپرس، شرکت خودروسازی جنرال موتورز در یک استارتاپ آمریکایی سازنده نرم افزار حسگرهای راداری برای اتومبیل های خودران سرمایه گذاری کرده است.

«استیون هانگ» بنیانگذار استارتاپ اوکولی (Oculii) اظهار داشت جنرال موتورز میلیون ها دلار در این استارتاپ که سازنده نرم افزار برای حسگرهای راداری مورد استفاده در اتومبیل های خودران است، سرمایه گذاری کرده است.

هانگ به رویترز گفت: جنرال موتورز می تواند از نرم افزار ارزان قیمت Oculii برای بهبود وضوح تصاویر رادار در اتومبیل های نیمه خودران و تمام خودران استفاده کند.

این فارغ التحصیل دانشگاه استنفورد خاطرنشان کرد این سرمایه گذاری علامت فوق العاده ای از جدیت جنرال موتورز در زمینه فناوری و به طور کلی درباره رادارهاست.

وی از افشای جزئیات مالی این سرمایه گذاری خودداری کرد.

این اقدام جنرال موتورز در حالی است که تسلا رقیب آن امسال حسگرهای راداری را از مدل های خود حذف کرد که این امر دوباره تردیدهایی را درباره ایمنی و ع ملکرد سیستم دستیار راننده پیشرفته آن ایجاد کرد.

رادارها که فاصله بین اجسام را اندازه گیری می کنند به اتومبیل خودران این امکان را می دهند تا برای تطبیق سرعت با وسیله نقلیه جلویی شتاب خود را افزایش داده یا ترمز کند. رادارها در وضعیت نور یا شرایط آب و هوایی نامطلوب نیز به خوبی کار می کنند.

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا حسگرهای اضافی مانند لیدارها و رادارهای گران قیمت را شبیه «عصای زیر بغل» توصیف کرده و در مقابل تعداد دوربین های ارزان قیمت تر و هوش مصنوعی را برای سیستم اتوماسیون رانندگی خود مضاعف کرده است.

هانگ گفت که با نظر «آندری کارپاتی» مدیر هوش مصنوعی تسلا پیرامون کاستی ها و نقاط ضعف رادارهای سنتی موافق است.

کارپاتی در ماه ژوئن گفته بود که رادارها گاهی اوقات اندازه گیری های «احمقانه» از محیط انجام می دهند.

بنیانگذار Oculii خاطرنشان کرد: "رادار سنتی وضوح بسیار پایینی دارد و بسیار پرسروصداست. اما رادارهای با وضوح بالا پشتیبان اصلی دوربین ها و سایر حسگرها در هنگام خرابی هستند و بنابراین «ایمنی بیشتری» را فراهم می کنند."

وی گفت انتظار دارد تسلا با کاهش قیمت از رادارها استقبال کند.

منبع: رویترز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

سرمایه گذاری «GM» در شرکت سازنده نرم افزار حسگرهای راداری

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است