Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به این زودی ها؛

فناوری خودران سطح ۳ هوندا به آمریکا نمی رود

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۱۸ - ۱۱:۲۱ | کد خبر: CP- ۱۸۰۷۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
در حالی که هوندا فروش نخستین خودروهای مجهز به فناوری خودران سطح 3 را در ژاپن آغاز کرده است اما به نظر نمی رسد در آینده نزدیک این سیستم در آمریکا به فروش برسد.

به گزارش خودروپرس، شرکت هوندا در فصل بهار فروش نخستین خودروهای مجهز به فناوری خودران «سطح 3» را در ژاپن آغاز کرد.

اما با وجود عرضه این فناوری در ژاپن به نظر نمی رسد در آینده نزدیک سیستم مذکور در آمریکا عرضه شود.

به گفته مقامات هوندا، زیرساخت های موجود در آمریکا با سیستم «Sensing Elite» هوندا که امکان رانندگی خودران در محصولاتی چون سدان «هوند لجند 2021» را فراهم می کند، سازگار نیست.

«جی جوزف» نایب رئیس بازاریابی و تجربیات مشتری هوندا با اعلام این مطلب افزود: مقررات موجود در ایالت های مختلف، سیاست های شرکت بیمه و سایر مسائل نیز مانع بازدارنده دیگری برای استقرار این فناوری (در آمریکا) است.

وی افزود: "ما در ژاپن شیوه همکاری با قانونگذاران و مجریان قوانین برای بروزرسانی مقررات مربوط به فناوری سطح 3 را اجرا کردیم و برای اطمینان از آموزش صحیح مشتریان با نمایندگی های فروش ارتباط گرفتیم."

جوزف خاطرنشان کرد: "ما مستقیماً با مشتریان و جامعه صحبت کردیم تا انتظارات روشنی را در مورد نحوه کار سیستم و طرز تعامل آن با اتومبیل های غیرخودران در جاده ها تعیین کنیم. اما این شیوه ممکن است برای هر بازاری مناسب نباشد، گرچه مسیر موفقیت را نشان می دهد."

براساس این گزارش سیستم «Sensing Elite» می تواند کنترل کامل رانندگی را در ترافیک شدید به عهده گرفته و باعث ایجاد توقف و حرکت روان تری شود که انتشار دی اکسید کربن را کاهش و ایمنی را افزایش می دهد.

به علاوه این سیستم می تواند خودرو را در بزرگراه ها حرکت داده و اتومبیل را به طور خودکار از موانع ایمن نگه دارد.

راه دستیابی به موفقیت خودران هوندا در بازار ژاپن تقریباً از یک دهه قبل آغاز شد، زمانی که ژاپن شروع به ارتقاء زیرساخت های خود کرد تا وسایل نقلیه خودران بتوانند با محیط خود ارتباط برقرار کنند.

در همین رابطه هوندا و شرکت آمریکایی ورایزن در حال آزمایش فناوری پهن باند 5G و رایانش لبه ای درون خودرو هستند تا تعیین کنند که آیا خودروهای برخوردار از قابلیت های خودران می توانند حجم بزرگی از دیتا را بین خودرو، جاده، عابران پیاده و سایر خودروها جابجا کنند یا خیر.

هوندا و شهر ماریسویل در اوهایو (جایی که هوندا در آن کارخانه دارد) نیز در حال آزمایش فناوری های رانندگی خودکار هستند.

این شهر دوربین هایی را در تقاطع ها نصب کرده که داده های رفت و آمد ترافیکی را به خودروهای مجهز هوندا منتقل می کنند. خودرو می تواند به صورت شنیداری و بصری راننده را از خطرات بالقوه آگاه ساز

منبع: اتوموتیو نیوز اروپا

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری خودران سطح ۳ هوندا به آمریکا نمی رود

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است