Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

محافظت از شبکه های رایانه ای خودرو با فناوری جدید امنیت سایبری

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۵/۱۲ - ۱۱:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۸۰۳۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
تیمی از محققان آمریکایی یک تکنیک جدید مبتنی بر یادگیری ماشین را برای ارتقای امنیت شبکه های رایانه ای درون خودروها بدون تضعیف عملکرد ابداع کرده اند.

به گزارش خودروپرس، تیمی متشکل از پژوهشگران آمریکایی یک تکنیک جدید مبتنی بر یادگیری ماشین را برای ارتقای امنیت شبکه های رایانه ای درون خودروها ابداع کرده اند.

محققان آزمایشگاه تحقیقات ارتش آمریکا با همکاری کارشناسان دانشگاه «ویرجینا تک»، دانشگاه «کوئینزلند» و مؤسسه علوم و فناوری گوانجو موفق به ابداع تکنیکی موسوم به «DESOLATOR» شده اند که استراتژی معروف امنیت سایبری با عنوان «دفاع هدف متحرک» (MTD) را بهینه می کند.

تکنیک DESOLATOR که مخفف عبارت «تخصص منابع مبتنی بر یادگیری تقویتی عمیق و استقرار دفاع هدف متحرک» است به شبکه داخل خودرو کمک می کند تا تخصیص بهینه‌ی فرکانس و پهنای باند به هم ریختگی آدرس IP را برای ایجاد دفاع مؤثر و بلندمدت شناسایی کند.

دکتر ترنس مور ریاضیدان ارتش آمریکا گفت: "فلسفه پشت تکنیک این است که ضربه زدن به یک هدف متحرک کاری دشوار است."

وی افزود: "اگر همه چیز استاتیک و ثابت باشد، دشمن می تواند برای پیدا کردن همه چیز و انتخاب اهداف خود وقت کافی داشته باشد. اما اگر آدرس های IP را به سرعت به هم بزنید، اطلاعات اختصاص یافته به IP به سرعت از بین می رود و در نتیجه دشمن باید دوباره آن را جستجو کند."

تیم تحقیقاتی از روش «یادگیری تقویتی عمیق» استفاده کرد تا به تدریج رفتار الگوریتم را شکل دهد و این اطمینان حاصل شود که DESOLATOR هر دو بحث امنیت و کارایی را به طور یکسان در نظر گرفته است.

مور گفت: "شبکه های قدیمی موجود در خودرو بسیار کارآمد هستند اما در واقع با در نظر گرفتن امنیت طراحی نشده اند. امروزه تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده که صرفاً به افزایش عملکرد یا بهبود امنیت می پردازد. نگاه توأمان به عملکرد و امنیت به ویژه برای شبکه های داخل خودرو یک نگاه نادر است."

به علاوه تکنیک DESOLATOR تنها محدود به شناسایی فرکانس و پهنای باند در هم ریختگی آدرس IP نیست.

از آنجا که این روش مبتنی بر یادگیری ماشین است، محققان دیگر می توانند این تکنیک برای برای پیگیری اهداف مختلف در فضای  مسأله تغییر دهند.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

محافظت از شبکه های رایانه ای خودرو با فناوری جدید امنیت سایبری

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است