Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
آزمایش فناوری «C-V۲X» در ایالت جورجیا آمریکا؛

فناوری جدید آئودی از تصادفات اطراف مدارس جلوگیری می کند

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۱:۳۸ | کد خبر: CP- ۱۷۶۳۶ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
شرکت آئودی با هدف افزایش ایمنی کودکان مدرسه ای و جلوگیری از تصادفات شایع در اطراف مدارس، فناوری جدیدی را در ایالت جورجیا آمریکا تحت آزمایش قرار داده است.

به گزارش خودروپرس، شرکت آئودی شعبه آمریکا از آزمایش فناوری ایمنی «C-V2X» با هدف افزایش ایمنی کودکان مدرسه ای و عابران پیاده خبر داد.

این فناوری که می تواند مناطق اطراف مدارس را با هدف پیشگیری از تصادفات شایع در این نواحی شناسایی کند، توسط آئودی با همکاری چند شرکت دیگر در ایالت جورجیا آمریکا به آزمایش درآمده است.

«C-V2X» که مخفف عبارت «ارتباط خودرو با همه چیز» است به وسایل نقلیه اجازه می دهد از سیگنال های سلولی برای ارتباط با خودروهای دیگر و زیرساخت های اطراف استفاده کنند.

هدف از بکارگیری این فناوری، پیشگیری از بروز 25 هزار مورد آسیب دیدگی و 100 مورد مرگ و میر که سالانه به طور متوسط در مناطق مدرسه ای و ایستگاه های اتوبوس مدارس در آمریکا اتفاق می افتد، عنوان شده است.

برای مرحله آزمایشی، آئودی یک اسپرت بک «ای ترون» و یک اتوبوس مدرسه «Blue Bird» را به سیستم C-V2X مجهز کرد.

این سیستم پس از برقراری ارتباط و تبادل داده با تابلوهای محدودیت سرعت در نواحی اطراف مدرسه به راننده خودرو هشدار می دهد تا از سرعت خود بکاهد.

اتوبوس مدرسه نیز به همه خودروهای عبوری مجهز به سیستم C-V2X علامت خواهد داد که کودکان در حال سوار یا پیاده شدن از اتوبوس هستند و بنابراین باید تا پایان این فرآیند متوقف شوند. این سیستم خطر تصادف کودکان و سایر کاربران آسیب پذیر جاده را کاهش می دهد.

سیستم C-V2X به طور آزمایشی در شهرستان فولتن در ایالت جورجیا پیاده سازی شده و شرکت های شریک آئودی زیرساخت های مجهز به این سیستم جدید را نصب کرده اند.

منطقه آزمایشی شامل ناحیه ای به وسعت حدود 78.5 مایل مربع با بیش از 130 تابلوی ترافیکی متصل است که از شبکه های LTE و 5G برای برقراری ارتباط دائمی با یکدیگر و وسایل نقلیه مربوطه استفاده می کنند.

گفتنی است آئودی در اجرای این پروژه آزمایشی با شرکت هایی چون «Qualcomm Technologies»، « Commsignia»، « Applied Information»، «Blue Bird» و «Fulton County School System» همکاری می کند.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

فناوری جدید آئودی از تصادفات اطراف مدارس جلوگیری می کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است