Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

تجهیز خودروهای ب.ام.و به تایرهای ساخته شده از «لاستیک طبیعی»

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۴:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۷۶۲۸ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
استفاده از تایرهای ساخته شده از «لاستیک طبیعی» در خودروهای ب ام و یک دستاورد پیشگامانه برای صنعت خودروست چرا که به حفظ تنوع زیستی و جنگل ها برای مقابله با تغییرات آب و هوایی کمک می کند.

به گزارش خودروپرس، گروه خودروسازی ب ام و اعلام کرد اتومبیل های خود را به تایرهای ساخته شده از لاستیک طبیعی پایدار و ریون (ماده مبتنی بر چوب که برای تقویت تایرها استفاده می شود) مجهز خواهد کرد.

این خودروساز آلمانی قرار است در گام نخست تایرهای 22 اینچی را به صورت انحصاری از شرکت «پیرلی» (Pirelli) تهیه کرده و از آگوست امسال از آنها در محصول پلاگین هیبریدی ب ام و X5 بهره گیرد.

صدور گواهینامه کشت و بهره برداری از لاستیک های طبیعی (natural rubber) و ریون (Rayon) برای زنجیره تأمین خودرو مطابق با استانداردهای سختگیرانه سازمان بین المللی «شورای نظارت بر جنگل» (FSC) صورت می گیرد.

آندریاس وندت، عضو هیأت مدیره و مسوول شبکه خرید و تأمین کنندگان ب ام و گفت: "ما از سال 2015 متعهد به بهبود کشت لاستیک طبیعی و افزایش شفافیت در شبکه تأمین کنندگان شده ایم. استفاده از تایرهای ساخته شده از لاستیک طبیعی، دستاوردی پیشگامانه برای صنعت خودروست. به این ترتیب ما به حفظ تنوع زیستی و جنگل ها کمک می کنیم تا بتوانیم با تغییرات آب و هوایی مقابله کنیم."

لاستیک طبیعی، ماده‎ ی پایه و اصلی برای خیلی از محصولات مانند چکمه و تشک است که در زندگی روزمره از آنها استفاده می کنیم.

حدود 6 میلیون کشاورز خرد در سراسر جهان مسوول بیش از 80 درصد کشت لاستیک طبیعی دنیا هستند. بیشترین سهم کشت لاستیک طبیعی در دنیا به تولید تایر اختصاص دارد.

کشش و مقاومت بالای لاستیک طبیعی در حال حاضر آن را به ماده ای غیرقابل جایگزین برای تولید تایر تبدیل کرده است.

FSC به عنوان سازمانی مستقل در سال های اخیر یک استاندارد بین المللی صدور گواهینامه ایجاد کرده که در سراسر جهان برای مدیریت مناسب زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی جنگل ها استفاده می شود. این سازمان همچنین استاندارد خود را در محصولات ساخته شده از لاستیک طبیعی اعمال می کند.

تایر جدید و 22 اینچی «P ZERO» اکنون نخستین تایر جهان است که برچسب FSC خورده است.

برای کسب این گواهینامه، شرکت پیرلی کارخانه خود در ایالت جورجیا آمریکا را برای تولید تایرهایی با استفاده از لاستیک طبیعی و ریون دارای مجوز از FSC تطبیق داده است.

تایرهای تولیدی پیرلی سپس به کارخانه گروه خودروسازی ب ام و واقع در اسپارتانبورگ (ایالت کارولینای شمالی) ارسال و بر روی محصول پلاگین هیبریدی ب ام و X5 نصب خواهند شد.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

تجهیز خودروهای ب.ام.و به تایرهای ساخته شده از «لاستیک طبیعی»

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است