Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

همکاری هواوی و چانگان در تولید تراشه های خودرو

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۵:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۷۶۱۴ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
هواوی و شرکت خودروسازی «چانگان» همکاری در بخش خودروهای هوشمند را به حوزه طراحی و ساخت تراشه های نیمه هادی گسترش می دهند.

به گزارش خودروپرس، شرکت های فناوری «هواوی» و خودروسازی «چانگان» مشغول همکاری در زمینه ساخت تراشه های نیمه هادی خودرو هستند.

رویترز به نقل از چند منبع آگاه گزارش داد: این دو شرکت همکاری خود در خصوص خودروهای هوشمند را به حوزه طراحی و ساخت تراشه های نیمه هادیِ قابل استفاده در خودرو گسترش داده اند.

به گفته دو منبع، هواوی و چانگان که در ماه نوامبر از آغاز مشارکت در زمینه خودروهای هوشمند خبر داده بودند، طی چند ماه اخیر به همکاری غیررسمی در زمینه تراشه های خودرو مشغول شده اند.

یکی از منابع مدعی شد که این دو شرکت چینی احتمالاً به زودی یک سرمایه گذاری مشترک را برای تولید تراشه تشکیل خواهند داد.

شرکت هواوی که به واسطه تحریم های آمریکا با مشکلاتی در زمینه تولید گوشی های هوشمند مواجه شده، اخیراً به سمت خودروهای برقی گرایش پیدا کرده است.

این غول فناوری علاوه بر قرارداد با چانگان برای ساخت خودروهای هوشمند تحت یک برند مشترک (که نام آن هنوز معلوم نیست)، در حال برنامه ریزی برای تولید خودروهای الکتریکی تحت برند اختصاصی خود است.

همکاری جدید هواوی با چانگان در تولید تراشه در برهه ای صورت می گیرد که کمبود جهانی تراشه های نیمه هادی لطمات شدیدی به شرکت های جهان به ویژه خودروسازان وارد کرده است.

به علاوه این همکاری نشانه‌ی گسترش چشمگیر کسب و کار تراشه هواوی خواهد بود پس از آنکه تحریم های آمریکا دسترسی آن به تراشه های پیشرفته‌ی مورد استفاده در گوشی های هوشمند را محدود کرد.

گفتنی است در قرارداد فعلی هواوی و چانگان پیرامون خودروهای هوشمند، هواوی مسوول سیستم عامل خودرو و فناوری های کابین است در حالی است که چانگان کار طراحی و مهندسی خودرو را بر عهده خواهد داشت.

منبع: رویترز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

همکاری هواوی و چانگان در تولید تراشه های خودرو

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است