Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
مطالعه پژوهشگران دانشگاه کرنل آمریکا؛

ساخت جاده هایی با قابلیت شارژ خودرو برقی هنگام حرکت

سه شنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۸ - ۱۱:۵۳ | کد خبر: CP- ۱۷۵۷۳ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
پژوهشگران دانشگاه کرنل آمریکا در حال مطالعه بر روی زیرساخت های جاده ای هستند که با فناوری شارژ القایی و استفاده از میدان های الکتریکی فرکانس بالا، خودروهای برقی را هنگام حرکت شارژ می کند.

به گزارش خودروپرس، کمبود زیرساخت های شارژ خودرو برقی یکی از موانع جدی در راه اقبال عمومی خریداران نسبت به این محصولات محسوب می شود اما پژوهشگران در تلاش هستند با توسعه زیرساخت های جاده ای که در نقش شارژر عمل می کنند بر این مشکل غلبه کنند.

به گزارش هندوستان تایمز، گروهی از پژوهشگران دانشگاه کرنل آمریکا در حال مطالعه بر روی توسعه زیرساخت های جاده ای هستند که با استفاده از فناوری جدید خودروهای برقی را هنگام حرکت شارژ می کند.

این تیم تحقیقاتی به رهبری «خرم افریدی» از فناوری شارژ القایی و میدان های الکتریکی فرکانس بالا به جای میدان های مغناطیسی برای شارژ خودرو برقی بهره گرفته است.

تکنولوژی مورد استفاده در این فرآیند (شارژ القایی) فناوری جدیدی محسوب نمی شود، دست کم برای خودروسازانی که امکان شارژ بی سیم گوشی های هوشمند در داخل خودرو را فراهم کرده اند.

با این حال چالش کنونی، بکارگیری این فناوری بر روی جاده ها برای تولید میدان مغناطیسی بزرگ جهت شارژ خودروهاست دقیقاً مشابه شارژ بی سیم گوشی های هوشمند در خودرو.

به علاوه میدان های مغناطیسی به سخت افزارهای گران قیمتی نیاز دارند که انرژی بیشتری را نسبت به انرژی تولیدی آن تقاضا می کند.

از این رو محققان کرنل با استفاده از تجربیات آزمایشگاه ناسا از میدان های الکتریکی فرکانس بالا به جای میادین مغناطیسی استفاده کرده اند.

ادعا می شود این فناوری امکان شارژ بی سیم خودروهایی که دارای فاصله کف از زمین حداکثر 18 سانتیمتر هستند را فراهم می کند.

صفحات شارژ در فاصله ده ها فوتی از یکدیگر در زیر جاده جاگذاری شده و انتقال برق به خودروها هنگام حرکت آنها در مسیر صورت می گیرد.

پژوهشگران ادعا می کنند که فناوری شارژ فرکانس بالا به خودرو نیسان لیف اجازه می دهد تا ظرف چهار تا پنج ساعت شارژ شود. یک خودرو الکتریکی با باتری بزرگ تر نظیر تسلا نیز زمان بیشتری را صرف شارژ کامل خود خواهد کرد.

هرچند این فناوری شارژ بسیار جالب توجه به نظر می رسد اما نصب آن مستلزم زیرساخت های سنگین و بسیار پرهزینه است.

این فناوری هنوز در مرحله تحقیق و توسعه قرار دارد اما کارکرد آن در زندگی واقعی مشخص نیست گرچه به گفته پژوهشگران بر مشکل زیرساخت های شارژ که یکی از دغدغه های اصلی مالکان خودروهای برقی است غلبه خواهد کرد.

منبع: هندوستان تایمز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

ساخت جاده هایی با قابلیت شارژ خودرو برقی هنگام حرکت

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است