Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
ایلان ماسک:

عرضه نرم افزار تمام خودران تسلا چند ماه طول می کشد

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۲:۱۴ | کد خبر: CP- ۱۷۵۵۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
مدیرعامل تسلا عرضه گسترده نرم افزار تمام خودران «FSD» را منوط به حل مشکلات آن طی چند ماه آینده دانست.

به گزارش خودروپرس، مدیرعامل تسلا می گوید این شرکت احتمالاً طی چند ماه آینده نسبت به عرضه گسترده نرم افزار تمام خودران «FSD» اقدام خواهند کرد.

در حالی که نسخه بتای این نرم افزار در اختیار تعداد محدودی از رانندگان قرار گرفته است ماسک در توییتی نوشت: "فکر می کنم شاید یک تا دو ماه با عرضه گسترده نسخه بتا فاصله داریم. اما پیش بینی دقیق این قضیه دشوار است."

تسلا هم اکنون در حال رفع ایرادات نرم افزار تمام خودران خود از جمله مشکل ترمزگیری بیجاست و شاید نسخه ارتقایافته آن را طی چند ماه آینده در اختیار عموم قرار دهد.

در ماه مارس تسلا به مقامات کالیفرنیا اعلام کرده بود که شاید تا پایان سال جاری نتواند به فناوری تمام خودران دست پیدا کند.

با این حال شرکت اکنون نسخه بتای فناوری سطح 2 دستیار راننده را عرضه می کند که در مواقع لزوم نیازمند کنترل و نظارت راننده است.

در ماه اکتبر گذشته تسلا نسخه آزمایشی فناوری FSD ) که نسخه بسیار پیشرفته ای از نرم افزار اتوپایلوت است( را در اختیار تعداد محدودی از کارکنان و مشتریان خود قرار داد اما عرضه عمومی آن را به بعد موکول کرد.

ماسک با اشاره به طرح این خودروساز برای استفاده از دوربین به جای رادار در سیستم خود گفت: "ما باید بر روی حذف رادار و تأیید ایمنی تمرکز کنیم."

وی در پاسخ به این سؤال یک کاربری توییتری که آیا سیستم دوربین محور آن مشکل «ترمزگیری بیجا» (که به موجب آن گاهی اوقات خودرو تسلا زیر یک روگذر یا پل به طرز ناگهانی ترمز می گیرد) را حل خواهد کرد یا خیر، گفت: "بله".

مدیر تسلا بدون ذکر جزئیات خاطرنشان کرد ثبت نام عمومی برای نرم افزار این سیستم طی یک ماه آینده آغاز خواهد شد.

گفتنی است برخی از ویژگی های سیستم FSD عبارتند از کمک به راننده برای کمک به سبقت از خودروهای دیگر، قابلیت تغییر لاین خودکار، پارک و فراخوانی خودکار خودرو، کنترل خودکار چراغ راهنمایی و علامت توقف.

در جدیدترین بروزرسانی که ماه اکتبر گذشته به این نرم افزار اضافه شد خودروهای تسلا می توانند به طور خودکار به محض سبز شدن چراغ های راهنمایی شروع به حرکت کنند، حتی اگر خودرویی جلوی آنها نباشد.

به عبارت دیگر الزامی وجود ندارد که خودرو جلویی ابتدا شروع به حرکت کند و حتی اگر خودرو در ردیف اول پشت چراغ قرار داشته باشد با سبز شدن آن شروع به حرکت خواهد کرد.

البته نامگذاری سیستم «تمام خودران» به این معنا نیست که راننده می تواند صندلی خود را به طور کامل رها کند، بلکه این سیستم همچنان نیاز دارد تا وی دستان خود را روی فرمان گذاشته و در صورت لزوم آماده باشد تا کنترل مجدد خودرو را به دست بگیرد.

منبع: رویترز

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

عرضه نرم افزار تمام خودران تسلا چند ماه طول می کشد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است