Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
رقیب جدید برای سوپرکروز جنرال موتورز؛

«بلو کروز» فناوری رانندگی بدون دست فورد رونمایی شد

پنج شنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۲۶ - ۱۱:۱۷ | کد خبر: CP- ۱۷۳۴۱ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
خودروهای فورد F-150 و موستانگ مک ای اواخر امسال به این فناوری مجهز خواهند شد.

به گزارش خودروپرس، شرکت فورد از فناوری جدید رانندگی بدون دست خود موسوم به «بلو کروز» (BlueCruise) رونمایی کرد.

این سیستم که قبلاً با عنوان «دستیار رانندگی فعال» (ADA) شناخته می شد قرار است اواخر امسال بر روی وانت های جدید F-150 و کراس اورهای موستانگ مک ای نصب شود.

فورد روز چهارشنبه اطلاعات تازه ای را درباره این فناوری که تنها در تعداد محدودی از بزرگراه های از پیش تعیین شده عمل خواهد کرد، منتشر شد.

براساس این گزارش بلو کروز در فصل سوم سال 2021 از طریق بروزرسانی بی سیم در خودروهای F-150 و موستانگ مک که با سخت افزار از پیش نصب شده به فروش می رسند، فعال خواهند شد.

به محض آغاز بروزرسانی نرم افزاری، این سیستم در خودروهای F-150 مجهز به فناوری «Co-Pilot 360 Active 2.0» و نیز موستانگ مک ای مجهز به «Comfort and Technology» فعال می شود.

با این حال سخت افزار لازم شامل سیستم نظارت مادون قرمز بر راننده و نیز برخی سنسورهای راداری و نوری باید توسط کارخانه نصب شود.

بلو کروز مشابه با قابلیت «سوپرکروز» جنرال موتورز است که در حال حاضر در تعداد محدودی از بزرگراه های دو طرفه در آمریکا کاربرد دارد.

فورد می گوید این سیستم در 110 هزار مایل از بزرگراه های آمریکای شمالی عمل خواهد کرد در حالی که سوپرکروز جنرال موتورز بیش از 200 هزار مایل را پوشش می دهد.

همچون سوپرکروز این سیستم از دوربین مادون قرمز ردیاب چشم استفاده می کند تا مطمئن شود که چشمان راننده به جاده پیش رو دوخته شده است.

برای جلوگیری از سردرگمی فورد می گوید نمایشگر ابزارهای اصلی درون خودرو تغییر خواهد کرد تا رانندگان از فعال شدن سیستم بلو کروز مطلع شوند.

البته مالکان باید 600 دلار برای فعال سازی این سیستم هزینه کنند که در این صورت برای یک دوره سه ساله می توانند از خدمات آن استفاده نمایند.

به گفته فورد تا پایان سال 2021 تقریباً 100 هزار وسیله نقلیه از این فناوری بهره مند خواهند شد. (از سال آینده نرم افزار توسط کارخانه نصب خواهد شد).

منبع: arstechnica

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«بلو کروز» فناوری رانندگی بدون دست فورد رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است