Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
با قابلیت شارژ دو طرفه؛

لوازم برقی خانگی را با «آیونیک ۵» به کار بیاندازید!

چهارشنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۱:۳۳ | کد خبر: CP- ۱۷۲۹۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
هیوندای ادعا می کند که آیونیک 5 فراتر از یک خودرو برقی معمولی است و می تواند کارهای بیشتری را نسبت به آن انجام دهد.

به گزارش خودروپرس، شرکت هیوندای مدعی است که محصول جدید آن «آیونیک 5» قادر به انجام کارهای بیشتری نسبت به یک خودرو برقی معمولی است.

در یک سری ویدئوی تبلیغاتی در یوتیوب هیوندای نشان داده است که باتری آیونیک 5 می تواند نیروی کافی برای به کار انداختن لوازم برقی خانگی نظیر یخچال و اجاق گاز را تأمین کند.

این نکته به ویژه برای افرادی که مایل به استفاده از اجاق گاز برای پخت و پز در طبیعت یا استفاده از یخچال و سایر لوازم صوتی و تصویری در فضای بیرون از منزل هستند جالب توجه خواهد بود.

آیونیک 5 می تواند تا 3.6 کیلووات نیرو را تأمین می کند که برای کار با وسایل برقی خانگی کافی به نظر می رسد.

هیوندای می گوید این شرکت اولین تولیدکننده بزرگ خودروهای الکتریکی است که شارژ دو طرفه (directional charging) را ارائه می دهد به این معنی که صاحبان خودرو می توانند برق دستگاه های الکترونیکی را از باتری خودرو تأمین کنند.

البته از باتری خودروهای معمولی نیز می توان برای شارژ لپ تاپ یا تلفن همراه استفاده کرد اما اگر به وسیله قدرتمندتری مثل یخچال قابل حمل یا سیستم صوتی متصل شوید باتری به سرعت تخلیه می شود و بنابراین برای تأمین برق این لوازم نیاز به نصب یک سیستم دو باتری یا حمل ژانراتورهای سنگین و پرسروصدا دارید.

هونگ سو کیم، رئیس محصول و کسب و کار خودروهای برقی هیوندای گفت: "ما به مفهوم گسترده تری از فضا که شامل فعالیت در فضای باز و کارهای روزمره ای که مصرف کنندگان می توانند با خودرویشان انجام دهند توجه داریم. ما دائماً دنبال ویژگی های جدیدی هستیم که موردتوجه کاربران قرار گیرد."

براساس این گزارش آیونیک 5 با آپشن نصب یک سقف پنل خورشیدی که پک باتری را شارژ می کند و برد رانندگی با هر بار شارژ را به حدود 1300 کیلومتر (800 مایل) می رساند عرضه خواهد شد.

هیوندای طی چند ماه آینده قصد دارد فروش آیونیک 5 به عنوان نخستین محصول برقی اش که تحت پلتفرم اختصاصی E-GMP ساخته می شود را آغاز کند.

در ابتدا انتظار می رود تقاضا برای این محصول پایین باشد. هیوندای در روز نخست پیش سفارش این محصول در کره جنوبی بیش از 20 هزار سفارش را دریافت کرد.

این خودروساز قصد دارد امسال بیش از 26 هزار دستگاه از این خودرو را در بازار داخلی به فروش برساند.

طبق وب سایت هیوندای، قیمت آیونیک 5 قبل از کسر یارانه از 52 میلیون وون (46 هزار دلار) آغاز می شود.

ویژگی دیگری که به گفته هیوندای این محصول را از رقبا متمایز می کند سرعت شارژ آن است. آیونیک 5 طی 18 دقیقه از 10 تا 80 درصد شارژ می شود و با شارژ فقط 5 دقیقه ای می تواند تا 100 کیلومتر را طی کند.

به علاوه این خودرو با شارژرهای 800 و 400 ولت کار می کند که به مالکان اجازه می دهد تا به زیرساخت های شارژ بیشتری دسترسی داشته باشند.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

لوازم برقی خانگی را با «آیونیک ۵» به کار بیاندازید!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است