Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تحت پروژه ای جدید؛

«اوپو» فناوری شارژ سریع را به خودروها می آورد

چهارشنبه | ۱۳۹۹/۱۲/۰۶ - ۱۰:۲۲ | کد خبر: CP- ۱۷۰۶۹ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرسسید مهدی حسینی:
شرکت چینی اوپو تحت یک پروژه جدید فناوری شارژ سریع خود (VOOC) را در خودروها، فضاهای عمومی و لوازم جانبی شارژ ارائه می کند.

به گزارش خودروپرس، شرکت اوپو از پروژه ای جدید برای استفاده از فناوری شارژ سریع خود در دستگاه هایی به جز گوشی های هوشمند از جمله خودروهای سواری برقی رونمایی کرد.

تحت این برنامه با عنوان «Flash Initiative» که در خلال کنگره جهانی موبایل در شهر شانگهای (MWCS) به نمایش گذاشته شد، فناوری شارژ سریع اوپو موسوم به VOOC در خودروهای سواری، فضاهای عمومی و لوازم جانبی شارژ بکار گرفته می شود.

در این ابتکار جدید، سازنده چینی گوشی های هوشمند با شرکت هایی چون آنکر (Anker)، فولکس واگن – فاو و همچنین «NXP Semiconductors» همکاری می کند.

براساس این ابتکار هر شریک اوپو با طرح های فنی اختصاصی که توسط این شرکت چینی ایجاد شده است، کار خواهد کرد.

برای مثال، آنکر لوازم جانبی جدید شارژ را با پشتیبانی از فناوری VOOC اوپو عرضه خواهد کرد. به علاوه شرکت خودروسازی فولکس واگن – فاو نیز فناوری شارژ سریع را در خودروهای فولکس واگن تولیدی در چین استفاده خواهد کرد.

در عین حال NXP Semiconductors این فناوری را در دستگاه های متصل و هوشمند که برای بخش هایی چون شهرهای هوشمند و خانه های صنعتی، خودرویی، سیار و هوشمند طراحی شده اند، بکار خواهد گرفت.

البته هیچ چارچوب زمانی برای عرضه محصولات جدید توسط شرکای اوپو به بازار تعیین نشده و علاوه مشخص نیست که آیا «Flash Initiative» از چین خارج خواهد شد یا خیر. این احتمال وجود دارد که محصولات در ابتدا محدود به چین باشند.

طبق بیانیه اوپو، لابراتور فناوری ارتباطات از راه دور چین (CTTL) شرکای این پروژه را آزمایش و تأیید خواهد کرد.

فناوری شارژ سریع VOOC اوپو که در سال 2014 راه اندازی شد تاکنون در بیش از 30 مدل گوشی هوشمند عرضه شده و طبق ادعای این شرکت مورد استفاده بیش از 175 میلیون کاربر در سراسر جهان قرار گرفته است. این فناوری تجربه شارژ سریع با استفاده از یک آداپتور شارژ خاص در اختیار کاربران قرار می دهد.

در جولای سال گذشته اوپو فناوری شارژ سریع 125 واتی «Flash Charge» را عرضه کرد که ادعا می شد می تواند یک باتری 4 هزار میلی آمپری را تا 41 درصد ظرف فقط 5 دقیقه و کل باتری را ظرف 20 دقیقه شارژ کند. این فناوری با پروتکل های شارژ سریع VOOC و SuperVOOC کنونی شرکت سازگار است.

 اوپو همچنین در خلال کنگره جهانی موبایل از فناوری شارژ سریع بی سیم 65 واتی «AirVOOC» و یک شارژر فلش مینی 50 واتی SuperVOOC رونمایی کرد.

این شرکت چینی در زمینه فناوری شارژ سریع با شرکت کوالکوم که فناوری «Quick Charge» را با استفاده از تراشه های اسنپ دراگون SoCs برای سازندگان مختلف گوشی های هوشمند در سراسر جهان ارائه کرده است رقابت می کند.

شرکت های دیگر چینی همچون وان پلاس و ریلمی نیز دارای فناوری های شارژ سریع اختصاصی خود هستند.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

«اوپو» فناوری شارژ سریع را به خودروها می آورد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است