Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
به زودی اتفاق می افتد:

نصب سیستم هشدار رانندگی خلاف جهت «بوش» روی مدل های اشکودا

سه شنبه | ۱۳۹۹/۱۱/۲۸ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: CP- ۱۷۰۰۲ | سرویس: تکنولوژی های جدید
کارپرس:
اشکودا به نخستین خودروساز جهان تبدیل می شود که سیستم هشدار رانندگی در خلاف جهت «بوش» آلمان را بر روی برخی مدل های منتخب خود نصب خواهد کرد.

به گزارش خودروپرس، به زودی برخی مدل های منتخب اشکودا به سیستم هشدار رانندگی در خلاف جهت «بوش» آلمان مجهز خواهند شد.

بوش در بیانیه ای اعلام کرد: اشکودا جمهوری چک، نخستین خودروساز جهان خواهد بود که از سیستم هشدار رانندگی در خلاف جهت این شرکت فناوری آلمان استفاده خواهد کرد.

براساس این گزارش تعدادی از مدل های اشکودا نظیر سوپرب، اسکالا، کامیک، کاروک و کودیاک در سه ماهه نخست سال 2021 به این سیستم تجهیز خواهند شد.

با نصب این سیستم رانندگان اشکودا هشدارهای حرکت برخلاف جهت را مستقیماً بر روی نمایشگر کابین دیجیتال خودرویشان دریافت خواهند کرد.

با نزدیک شدن یک خودرو به ورودی یا خروجی آزادراه، این سیستم به طور خودکار موقعیت GPS کنونی آن را به فضای ابری ارسال می کند.

سپس نرم افزار در فضای داخلی ابری بوش، جهت حرکت کنونی وسیله نقلیه را با جهت حرکت مجاز مقایسه می کند. چنانچه این دو جهت مغایرت داشته باشند سیستم با علامت چشمک هشدار روی صفحه نمایش، راننده را از اشتباه وی در زمینه حرکت در خلاف جهت آگاه می سازد.

زمانی که خودرو مسیر ورودی یا خروجی آزادراه را ترک می کند، تبادل داده بین وسیله نقلیه و سیستم ابری قطع می شود.

ماتیاس پیلین، رئیس واحد جدید راهکارهای رایانه ای میان حوزه ای بوش در این خصوص گفت: "هدف ما این است که سیستم هشداردهی خلاف جهت را به همه خودروها وارد کنیم تا از بروز تصادفات منجر به مرگ جلوگیری شود."

میشال وندورا، مدیر تولید نرم افزار «Traffication» در اشکودا نیز گفت: "افزایش ایمنی در حرکت یکی از اهداف مهم اشکوداست. نرم افزار جدید ما با عنوان «Traffication» با برخورداری از سیستم هشدار حرکت در خلاف جهت ما را یک گام به سمت تحقق این هدف نزدیک می کند."

به علاوه بوش و اشکودا در حال برنامه ریزی نرم افزاری هستند که بلافاصله خطرات موجود برای یک کاربر را به همه کاربران دیگر اطلاع می دهد. این قابلیت اواخر امسال در دسترس خواهد بود.

گفتنی است سیستم هشدار رانندگی در جهت خلاف ابری بوش به صورت یک نرم افزار گوشی هوشمند از سال 2018 روانه بازار شده و اکنون توسط 25 شریک نرم افزاری در اروپا عرضه می شود.

منبع: ETAuto

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نصب سیستم هشدار رانندگی خلاف جهت «بوش» روی مدل های اشکودا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است