Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

هیوندای توسان ۲۰۲۱ رونمایی شد

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ - ۱۱:۴۸ | کد خبر: CP- ۱۵۸۰۸ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
شرکت هیوندای روز گذشته از نسل چهارم شاسی بلند محبوب خود «توسان» رونمایی کرد.

به گزارش کارپرس، شرکت کره ای هیوندای روز دوشنبه از نسل چهارم شاسی بلند محبوب و پرفروش خود «توسان» رونمایی کرد.

توسان نسل جدید از ماه جاری در بازار داخلی کره جنوبی تحت مدل 2021 به فروش خواهد رسید و از نیمه دوم سال آینده نیز در مدل 2022 وارد بازارهای جهانی از جمله آمریکا و کانادا خواهد شد.

این خودرو از تغییرات عمده ای در زبان طراحی بیرونی بهره می برد که آن را تقریباً به طور کامل از همه مدل های پیشین متمایز می سازد.

هیوندای جدیدترین زبان طراحی خود با عنوان «Sensuous Sportiness» که پیشتر در مدل های جدید الانترا بکار گرفته شده بود را در توسان نسل چهارم اعمال کرده است.

این خودرو در هر دو فاصله محوری (wheelbase) بلند و کوتاه عرضه می شود در حالی که قرار است فقط نسخه فاصله محوری بلند آن در آمریکا و کانادا به فروش برسد.

چراغ‌ های جلوی این خودرو بسیار چشمگیر هستند و از شیوه‌ طراحی موسوم به «Parametric Dynamics» بهره گرفته اند.  در این طراحی چراغ‌ های جلو و دی لایت ‌ها هنگام خاموش بودن مخفی بوده و در طراحی جدید جلو پنجره قابل تشخیص نیستند.

طراحی چراغ‌ های کشیده در کنار جلو پنجره بزرگ و خطوط عضلانی روی بدنه سبب شده ‌اند هیوندای توسان زیبایی خیره کننده‌ ای داشته باشد و حس لوکس بودن را به خوبی القا کند.

توسان جدید همچنین به یک موتور بنزینی 2.5 لیتری در کنار یک موتور هیبریدی یا پلاگین هیبریدی توربوشارژ 1.6 لیتری مجهز است و از یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک هشت سرعته بهره می برد.

موتور چهار سیلندر 2.5 لیتری این خودرو حداکثر قدرت خروجی 187 اسب بخار و گشتاور حداکثری 246 نیوتن متر را تولید می کند در حالی که موتور هیبریدی توربو دارای حداکثر قدرت 226 اسب بخار و گشتاور حداکثری 264 نیوتن متر است.

توسان نسل جدید همچنان از سیستم چهار چرخ محرک مختص هیوندای (HTRAC) استفاده می کند که از حالات رانندگی اکو (اقتصادی)، کامفورت (راحت)، اسپرت (مسابقه ای) و اسمارت (هوشمند) پشتیبانی می کند اما در عین حال امکان رانندگی در شرایط برفی، شنی و گل و لای را نیز فراهم می کند.

این خودرو دارای سه قابلیت جدید است: دو صفحه نمایشگر تمام لمسی و قائم 10.25 اینچی، سیستم تهویه چند هوایی و یک صفحه نمایش جلو داشبورد دیجیتال.

قابلیت «کلید دیجیتال هیوندای» به یک اپلیکیشن گوشی هوشمند اجازه می دهد تا به عنوان سوییچ خودرو عمل کند و این اپلیکیشن امکان استارت از راه دور و کنترل جوی از فاصله حداکثر 90 فوتی را به راننده می دهد.

فناوری های «اپل کارپلی» و «اندروید اتو» نیز در کنار اتصال به دستگاه های هوشمند خارج از خودرو نظیر سیستم تهویه هوا و گرمایش خانگی ارائه شده اند.

گفتنی است توسان پرفروش ترین مدل هیوندای در جهان محسوب می شود.

فروش جهانی این محصول از زمان عرضه اولیه آن در سال 2004 تاکنون بیش از 7 میلیون دستگاه بوده و هیوندای انتظار دارد مدل جدید با طراحی و قابلیت های پیشرفته آن مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.

منبع: سایت های خودرویی

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هیوندای توسان ۲۰۲۱ رونمایی شد

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است