Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
تماشا کنید:

رفاقت LQ تویوتا با راننده از طریق هوش مصنوعی!

دوشنبه | ۱۳۹۸/۰۷/۲۹ - ۰۹:۵۲ | کد خبر: CP- ۱۲۳۶۷ | سرویس: خودروهای جدید
کارپرس:
خودرو مفهومی LQ تویوتا با استفاده از هوش مصنوعی با شما ارتباط دوستی برقرار خواهد کرد.
به گزارش کارپرس، به نقل از عصر آی.سی.تی،  تویوتا در نمایشگاه CES لاس وگاس از خودرو Concept-i با دستیار مجازی "Yui" رونمایی کرد با با این پیش بینی که ساخت خودروهای آینده مستلزم ارتباط واقعی بین راننده و ماشین است.

از ویژگی های منحصر به فرد ین خودرو صرف نظر از هوش مجازی می توان به سیستم خودران، طراحی فوق العاده زیبا و راحت و درب هایی با مکانیزم قیچی مانند اشاره کرد.

Yui دستیار مجازی این خودرو بوده که با هوش مصنوعی هدایت می شود به طوری که با نزدیک شدن صاحب خودرو به Concept-i، بر روی بدنه خودرو پیام خوش آمد برای وی نقش می بندد و همچنین در تمام سطح داشبورد امکان نمایش پیام های مختلف برای سرنشینان نیز فراهم است.

تویوتا در نمایشگاه لاس وگاس اعلام کرد که نسخه ای از این خودروی مفهومی را به عنوان یکی از خودروهای اسکورت در المپیک 2020 توکیو ارائه خواهد داد. LQ Concept دقیقا همان خودرویی است که چند روز دیگر در نمایشگاه خودرو توکیو رونمایی خواهد شد.

LQ Concept شباهت های زیادی به Concept-i دارد، به علاوه LQ از قابلیت های رانندگی مستقل تر و پیشرفته تری برخوردار بوده و هوش مصنوعی این خودرو که همان Yui است پاسخگویی بیشتری به راننده دارد.

همچنین ارتباط راننده با Yui به واسطه رابط صوتی، نورپردازی، دستگاه تهویه هوا و حتی انتشار رایحه خوش در فضای خودرو به منظور بهینه سازی روحیه راننده برقرار خواهد شد و حتی از جهاتی رابطه مذکور تا حدود زیادی تقویت شده است.

موضوع اصلی مربوط به میزان استقلال در این نوع خودروهاست، بدین معنی که باید بتوان بدون دخالت راننده پشت فرمان، وظایف رانندگی را به طور کامل به انجام رساند، بدین منظور تویوتا با مشارکت شرکت پاناسونیک از Automate Valet ( سیستم پارکینگ خودکار بدون نیاز به راننده ) در این خودروهای مفهومی بهره برده است.

چراغ های رنگی دارای کد طراحی شده در داخل خودرو با کمک هوش مصنوعی Yui در ایجاد ارتباط بین راننده و سرنشینان فعال خواهد شد، به علاوه چراغ های بیرونی و جلو خودرو که می تواند مانند یک پروژکتور نیز عمل کند قادر است با افراد خارج از خودرو ارتباط بصری برقرار نماید.

با توجه به تمام موارد، LQ Concept یک خودروی مفهومی است، پس بسیاری از این فناوریها آمیزه‌ای از نظریه و عمل در این مرحله محسوب می شود.

toyota lq concept 1toyota lq concept 2toyota lq concept 3toyota lq concept 1 copytoyota lq concept 2 copy copy

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رفاقت LQ تویوتا با راننده از طریق هوش مصنوعی!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است