Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بهتر است بدانیم!

با انژکتور خودروی خود آشنا شوید

چهارشنبه | ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ - ۰۹:۱۵ | کد خبر: CP- ۵۵۷۵ | سرویس: تعمیر و نگهداری خودرو
کارپرس:
انژکتور خودور وظیفه‌ی تزریق کردن بنزین به موتور در زمان مناسب را دارد تا موتور عملکردی بهینه داشته باشد. خودروهای قدیمی کاربراتور داشتند که قبل از تزریق کردن بنزین به موتور، آن را با هوا ترکیب می‌کرد.
به گزارش کارپرس،انژکتور در دهه‌ی ۹۰ جایگزین کاربراتور شده و از آن زمان پیشرفت‌های زیادی داشته و در خودروهای جدید به یک سیستم بهینه تبدیل شده است. در این مطلب به انژکتور پرداخته‌ایم تا اطلاعاتی به شما بدهیم که بتوانید هنگام مراجعه به فروشگاه لوازم یدکی و خرید انژکتور، از آن‌ها استفاده کنید.

انژکتور چطور کار می‌کند

انژکتور در واقع یک شیر برقی است که بنزین را به موتور می‌رساند. پمپ بنزین خودرو، بنزین تحت فشار را به انژکتور می‌رساند و آن، بنزین را از طریق افشانکی که در پیستون باز و بسته می‌شود در موتور پخش می‌کند. حرکت پیستون توسط یک آهنربای برقی کنترل می‌شود. انژکتور بنزین را به شکل مه در محفظه‌ی احتراق پخش می‌کند که راحت‌تر آتش بگیرد. میزان ورود بنزین به موتور به مدت زمانی که افشانک باز می‌ماند بستگی دارد.

چه مشکلاتی برای انژکتور به وجود می‌آید؟

معمولا پس از چند سال استفاده از خودرو، در انژکتور ناخالصی جمع می‌شود و می‌گیرد. صافی بنزین قطعه‌ای است که ناخالصی‌های بنزین را می‌گیرد. معمولا صافی بنزین پس از مدتی می‌گیرد و این باعث می‌شود بنزین ناخالص وارد انژکتور شود. مشکلات ناشی از مکانیزم آهنربای برقی و نشتی انژکتور نیز ممکن است ایجاد شوند.

نشانه‌های خرابی انژکتور

خرابی انژکتور نشانه‌هایی دارد که شامل نشتی بنزین، مصرف بالای سوخت، لرزش موتور، روشن شدن چراغ هشدار موتور و گرم نشدن موتور می‌شوند.

نگهداری از انژکتور

ممکن است انژکتور پس از مدتی بگیرد و نیاز به نظافت داشته باشد. تمیز کردن انژکتور باعث می‌شود در دراز مدت در هزینه‌های مربوط به تعمیر خودرو و خرید لوازم یدکی صرفه‌جویی کنید. تمیز کردن انژکتور روش‌های مختلفی دارد:

استفاده از افزودنی‌های بنزین:

افزودنی‌‌های بنزین را مستقیما داخل پاک می‌ریزند. این مواد مثل حلال عمل می‌کنند و ناخالصی‌هایی که در انژکتور گیر کرده‌اند را پاک می‌کنند.

استفاده از فشار: در این روش مواد تمیزکننده را مستقیما و با فشار در مسیرهایی که به انژکتور ختم می‌شوند روانه می‌کنند. این روش فقط در تعمیرگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

با انژکتور خودروی خود آشنا شوید

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است