البته در حال حاضر نیز خودروهای برقی در کشورهای مختلف به تولید میرسند و مشتریان خاص خود را نیز دارند، با این حال هنوز سهم آنها در سبد محصولات تولیدی، پر رنگ نبوده و بهنوعی خودروهای سبز فعلا چندان در بازار جا نیفتادهاند.این مساله اما چند دلیل عمده دارد، از جمله اینکه قیمت خودروهای سبز فعلا بسیار بالاست و ضمن پیمایش نسبتا کم آنها، زیرساختهایشان نیز هنوز در شرایط ایده آلی قرار ندارد. با این وجود اما جهان هدفی بزرگ را برای خود انتخاب کرده و آن، جایگزینی خودروهای سوخت فسیلی با محصولات سبز است؛ بنابراین ایران نیز چارهای جز پیوستن به این قافله ندارد. اتفاقا در کشور ما هم آلودگی هوا یکی از بحرانهای هر ساله بهشمار میرود که بخش قابلتوجهی از آن ناشی از آلایندگی خودروها است؛ بنابراین خودروسازی کشور نیز خواه ناخواه باید در «مسیر سبز» قرار گرفته و از همین حالا خود را برای روزهایی که محصولات بنزینی و دیزلی جایی در تولیدات صنعت خودرو جهان ندارند، آماده کند.
اتفاقا ازآنجاکه صنعت خودرو ایران همین حالا نیز سالها از خودروسازی جهان عقب است، باید با سرعتی بیش از همتایان خارجی خود در «مسیر سبز» حرکت کند تا ضمن جبران عقب ماندگیها، در حلقه آینده صنعت خودرو دنیا جایگاهی مناسب داشته باشند. با توجه به فراهم شدن فضای لازم برای مشارکتهای خارجی، خودروسازی ایران میتواند به کمک شرکای خود الفبای طراحی و تولید محصولات سبز را فرا گرفته و بهتدریج ادبیات جدید صنعت خودرو جهان را بیاموزد.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان