Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گزارش؛

گذری بر رویدادهای همایش بین المللی صنعت خودروی ایران(۱۷)

دوشنبه | ۱۳۹۵/۱۱/۲۵ - ۰۸:۱۰ | کد خبر: CP- ۲۲۶۲ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
چهارمین همایش بین المللی صنعت خودروی ایران با موضوع فروش و خدمات پس از فروش صبح روز یکشنبه 24 بهمن ماه در سالن همایش های برج میلاد آغاز به کار کرد. در این همایش مهمانان خارجی از کشور های فرانسه، اسپانیا، آلمان ، کره جنوبی، ژاپن و ... حضور داشتند.

به گزارش کارپرس، این همایش که در دو روز برنامه ریزی شده است روز اول خود را در دو نوبت افتتاحیه و پنل های تخصصی یکشنبه عصر به پایان رساند. پوشش زنده خبری افتتاحیه همایش در کارپرس انتشار یافت است. دوشنبه صبح نیز روز دوم همایش با اجرای ادامه پنل های تخصصی در دو نوبت صبح و بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

توسعه هوشمندانه رضایت مشتریان

مراسم افتتاحیه ی همایش در ساعت 9:30 یکشنبه با نیم ساعت تاخیر به دلیل شرایط جوی صبح تهران و با پخش سرود ملی و تلاوت آیاتی از قرآن مجید آغاز شد.

قربانی

این آئین که به سخنرانی مدیران ارشد شرکت های خودرو و قطعه ساز و مسئولین ایرانی و خارجی اختصاص داشت با سخنرانی ساسان قربانی، دبیر کل همایش آغاز شد. قربانی هدف اصلی این همایش را توسعه هوشمندانه رضایت مشتریان و فروش و خدمات پس از فروش اعلام کرد.

برجام  فرصتی طلایی برای صنعت خودروی ایران

پس از سخنرانی قربانی و پخش فیلم مستندی از صنعت خودروی ایران و سازمان گسترش صنایع، منصور معظمی، مدیرعامل ایدرو و رئیس همایش در رابطه با اهمیت صنعت خودرو در ایران سخن گفت و برجام را یک فرصت طلایی برای رشد و تعالی این صنعت در ایران ذکر کرد.

معظمی

همچنین مدیر عامل ایدرو، شرط اصلی همکاری با شرکت های خارجی را بحث R&D و انتقال تکنولوژی به ایران دانست و بعد از یادآوری 6 قرارداد بسته شده با شرکای خارجی در پسابرجام و تاکید بر این موضوع که "ما باید خودرو ساز شویم نه مونتاژ کار!" تریبون را به قائم مقام ارشد رنو، "برنارد کمبیر" واگذار کرد.

کمبیر، در ابتدا از قدرت کمپانی رنو-نیسان صحبت کرد و از ایران به عنوان ستون اصلی جهت همکاری با این مجموعه یاد نمود. سپس با اشاره به برنامه های "رنو" برای پر کردن فاصله به وجود آمده بین مشتریان و "شرکت رنو" گفت: "ارائه خدمات به مشتریان باید بسادگی، با حداکثر سرعت و سیاست گذاری دقیق در رابطه با قیمت صورت گیرد."

کمبیر

در ادامه فیلم مستند دیگری در رابطه با شیوه های نوین خدمات پس از فروش شرکت رنو-نیسان پخش شد و پس از آن از سفیر کره جنوبی در ایران، کیم سونگ هو، دعوت شد تا هدایت مراسم را به دست گیرد.

همبستگی ملت ایران و کره جنوبی

کیم سونگ هو، به ظرفیت های موجود در صنعت خودروسازی ایران اشاره می کند و آن را دارای آینده روشن در سطح جهانی می داند. سفیر کره جنوبی نتیجه مشارکت خودروسازان ایران و کره را ایجاد همبستگی بین ملت ایران و کره جنوبی بیان کرد.

کیم سونگ هو

بعد از سفیر کره جنوبی نوبت به سخنرانی روسای انجمن های قطعه سازان فرانسه، ایران و ترکیه می رسد. در این رابطه به ترتیب ژاکوئس ماژ، رضا رضاییان و آلپرکانچا به بیان راهبرد های خود در خصوص قطعه سازی و جلب رضایت مشتریان پرداختند. در این رابطه آلپر کانچا، رئیس انجمن خودرو سازان ترکیه گفت: "ما می توانیم مطابق نظر شرکای ایرانی، در بخش تحقیق و توسعه با ایران و دیگر شرکای بین المللی همکاری های هدفمندی داشته باشیم."

رضایی

مامئوس

کانکا

بعد از اجرای پرفورمنس جذابی از طرف ایران خودرو، مدیران عامل ایران خودرو، پژو فرانسه، سایپا و سیتروئن نیز در این همایش به تاریخچه و برنامه های آینده خود جهت همکاری و تولید خودرو اشاره کردند.

پرفورمنس

 

تمرکز پژو و ایران خودرو بر خدمات پس از فروش

یکه زارع

هاشم یکه زارع، مدیر عامل ایران خودرو به سهم 52 درصدی محصولات ایران خودرو از بازار داخلی اشاره کرده و بر اهمیت خدمات پس از فروش و برنامه های در نظر گرفته شده به این منظور تاکید می کند.  پس از آن مدیر عامل پژو از برنامه تولید مدل های پژو 208 ، 2008 و 301 در ایران خبر داد و این اطمینان را به مشتریان داد که چالش خدمات پس از فروش را در تعامل با ایران خودرو بخوبی پشت سر خواهند گذاشت.

مدیرعامل پژو

طراحی یک مگا پلتفرم توسط سایپا

سپس نوبت به مدیر عامل سایپا، مهدی جمالی رسید که با توضیح در مورد تعهد های داده شده در همایش سال قبل و عمل به آن تعهد ها بزرگترین وظیفه گروه خودرو سازی سایپا را پاسخ به نیاز مشتری بیان کند. همچین از طراحی یک مگا پلتفرم و تولید حداقل یک خودرو در سال بر اساس آن خبر داد.

جمالی

جمالی در خصوص خدمات پس از فروش به کارت طلایی سایپا اشاره کرد و هدف گروه را احیای آن دانست. بعد از جمالی مدیر عامل سیتروئن، خانم لیندا جکسون، شریک تجاری جدید سایپا از قرارداد بسته شده با این شرکت صحبت کرد و گفت: " 30 درصد از محصولات سیتروئن از تولیدات ایران به بازار منطقه صادر خواهد شد.

سفیر فرانسه: در دوران تحریم کنار ایران ماندیم!

سخنرانان پایانی بخش اول مراسم سفیر فرانسه، "فرانسوا سنمو" و وزیر صنعت و معدن و تجارت، "محمد رضا نعمت زاده" بودند.

سفیر فرانسه

"سنمو" در سخنان خود ادعا کرد که در دوران تحریم کنار ایران ماندیم! وی گفت: اکنون همکاری ما با ایران 200 درصد افزایش یافته است و بعد از رفع تحریم ها در بخش خودرو و فروش هواپیما با ایران تعامل داشته ایم. سفیر فرانسه پذیرش همکاری با ایران بعد از برجام را برای شرکت های فرانسوی ریسک دانست و دولت فرانسه را متعهد به اجرای برجام دانست! بعد از پایان سخنان "سنمو"، ایشان شخصا از محمدرضا نعمت زاده برای سخنرانی در همایش دعوت به عمل آورد.

کره ای ها سر عقل آمدند!

نعمت زاده ضمن تشکر و خوش آمد گویی به حضار از تحریم های سال های گذشته صحبت کرد و آن ها را ظالمانه خواند. وی توافق هسته ای را نقطه عطفی برای صنعت کشور ذکر کرد. وزیر صنعت و معدن از قرارداد های منعقد شده با شرکت های اروپایی صحبت کرد و به مذاکرات پیش رو با کشور آلمان و سوئد اشاره کرد.

نعمت زاده

همچنین در رابطه با شرکت های کره ای که اکنون حاضر به مشارکت با ایران شده اند گفت: بالاخره کره ای ها سر عقل آمده اند! وی اظهار داشت که تمام شرکت های خارجی که قصد سرمایه گذاری در ایران را دارند در بحث تحقیق و توسعه و انتقال تکنولوژی به ایران پیش قدم خواهند بود.

همچنین وزیر صنعت،معدن و تجارت، به همکاری ایدرو و شرکت پانچ بلژیک جهت تولید گیربکس های اتوماتیک در ایران اشاره کرد و گفت: اولین خودروی مجهز به گیربکس اتوماتیک، خودروی ساینای گروه خودروسازی سایپا خواهد بود که به زودی با نصب گیربکس های وارداتی عرضه و سپس با نمونه های تولید داخل جایگزین خواهد شد.

سخنرانی وزیر با تاکید بر جلب رضایت مشتری و اشاره به کمپین نخریدن خودرو صفر در سال گذشته پایان یافت. با اتمام سخنرانی وزیر نوبت اول در روز اول همایش به پایان رسید و مهمانان پس از صرف ناهار برای حضور در نوبت دوم که پلن های تخصصی را شامل می شد آماده شدند.

شایان ذکر است که پنل های تخصصی همایش در نوبت عصر روز اول همایش آغاز و دو روز دوم در دو نوبت صبح و عصر ادامه خواهد یافت.  در این پنل ها مدیران باتجربه ای از سراسر دنیا به بیان تجربیات خود در حوزه های مختلف مرتبط با صنعت خودرو و صنایع وابسته خواهند پرداخت. چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران عصر روز دوشنبه 25 بهمن ماه 95 پایان می یابد.

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

گذری بر رویدادهای همایش بین المللی صنعت خودروی ایران(۱۷)

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است