به گزارش خودروپرس، دادههای صنعتی تحلیلشده توسط رویترز نشان میدهد که کل فروش برندهای ژاپنی در چین طی سه ماهه نخست امسال 32 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته که بیش از دو برابر سرعت افت کلی بازار است.
در حالی که سایر خودروسازان نظیر فولکسواگن نیز تحت تأثیر تغییرات شدید در چین قرار گرفتهاند، خودروسازان ژاپنی به دلیل حضور محدودشان در بخش فروش خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی لطمات زیادی خوردهاند.
شرکت میتسوبیشی موتورز هفته گذشته اعلام کرد که تولید شاسی بلند اوتلندر خود را به مدت سه ماه در چین به حالت تعلیق درآورده است.
میتسوبیشی مانند برخی از خودروسازان ژاپنی آمار فروش چین را اعلام نمیکند، اما دادههای صنعتی رویترز نشان میدهد که فروش سه ماهه آن در چین نسبت به سال قبل 58 درصد کاهش یافته است.
در تحولی دیگر خودروی سدان نیسان سیلفی که برای سه سال پرفروشترین خودروی چین بود سال گذشته مغلوب خودروی پلاگین هیبریدی بیوایدی سانگ شد.
طبق دادههای صنعتی انجمن خودروسازان چین که توسط رویترز تحلیل شده، سهم ژاپن از فروش خودرو در این کشور طی سه ماهه نخست سال به 18.5 درصد رسیده که نسبت به 24 درصد در سال 2020 کاهش نشان میدهد.
دادههای شرکتی نشان میدهد که تویوتا و برند لوکس آن لکسوس در طی این مدت 14.5 درصد افت فروش داشتهاند.
در عین حال فروش نیسان و مزدا موتور نیز طی فصل نخست سال به ترتیب 45.8 و 66.5 درصد کاهش یافت و شرکت هوندا موتور نیز با افت فروش 38.2 درصدی مواجه شده است.
مدیرعامل هوندا اخیراً اذعان کردکه این خودروساز از رقبای چینی در زمینه فناوریهای نرمافزاری عقب افتاده است.
ماساتوشی نیشیموتو، تحلیلگر تحقیقاتی در مؤسسه S&P Global Mobility توکیو گفت: خودروسازان ژاپنی شهرت خود را مدیون عواملی چون دوام هستند، اما تغییرات در چین نشاندهنده جذب خودروهای الکتریکی ارزانتر و عرضههای جدید مبتنی بر نرمافزار است.
وی افزود: خودروسازان ژاپنی ممکن است در ایالات متحده با رقابتی مشابه با چین مواجه شوند.
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان