Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
گاردین گزارش داد؛

رشد بهای انرژی آینده خودروهای برقی را تهدید می‌کند

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۶/۲۲ - ۱۳:۱۳ | کد خبر: CP- ۱۹۸۴۶ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
روزنامه گاردین به نقل از مدیران صنعتی در آلمان هشدار داد که رشد قیمت‌های انرژی ممکن است آینده خودروهای الکتریکی را تهدید کند.

به گزارش خودروپرس، به نقل از گاردین، رشد بهای برق و همچنین هزینه مواد خام، کمبود مزمن قطعات و کاهش گسترده درآمد قابل تصرف تأثیر قابل توجهی بر تولید و فروش خودرو دارد.

ادامه روند فعلی همچنین از انگیزه سرمایه‌گذاران برای ساخت تسهیلات شارژ خواهد کاست و باعث می‌شود که جذابیت خودروهای الکتریکی کاهش یابد چرا که استفاده از آنها دشوارتر خواهد شد.

تا همین اواخر با افزایش قیمت بنزین، خرید خودروهای برقی جذابیت بیشتری در نگاه مصرف‌کنندگان پیدا کرده بود اما از زمان رشد اخیر قیمت برق - در آلمان حدود یک سوم در مقایسه با سال گذشته – تفاوت قیمت کاهش یافته است.

صاحبان خودروهای برقی، چه آنهایی که خودروهای خود را در خانه شارژ می‌کنند و چه از طریق قرارداد با اپراتورهای شارژ، شاهد رشد قیمت 10 درصدی یا بیشتر بوده‌اند.

از آنجا که بهای برق به گاز وابسته است و منابع گازی نیز از زمان قطع صادرات روسیه به آلمان طی تقریباً دو هفته گذشته کمیاب‌تر شده، در نتیجه انتظار می‌رود که بیش از پیش شاهد رشد قیمت‌های الکتریسیته باشیم.

آلگو (Allego)، یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای جایگاه شارژ در آلمان، قیمت‌های خود را در ابتدای ماه جاری از 43 سنت در هر کیلووات به 47 سنت افزایش داد. شارژ سریع از طریق جریان پیوسته از 65 به 70 سنت در کیلووات ساعت افزایش یافته درحالی که سریع‌ترین نوع آن و اصلاحاً شارژ فوق سریع نیز از 68 به 75 سنت در کیلووات ساعت رسیده است.

سوپرمارکت‌های تخفیف‌دار و فروشگاه‌های زنجیره که تا همین اواخر به مشتریان در حین خرید شارژ رایگان ارائه می‌دادند اکنون هزینه‌هایی را بابت شارژ طلب می‌کنند.

به گفته استفان براتزل، اقتصاددان خودرو، این تحول یک تهدید فوری برای صنعت خودروست.

وی به رسانه‌های آلمانی گفت: "انفجار قیمت برق می‌تواند یک تهدید شدید برای دوران گذار خودرو باشد و ما باید مراقب آن باشیم."

براساس این گزارش، یارانه‌های دولتی خودروهای برقی در آلمان قرار است از سال 2023 به نصف کاهش یافته و به 4500 یورو برسد در حالیکه خریداران خودروهای پلاگین هیبریدی که در حال حاضر 6750 یورو به آنها پرداخت می‌شود دیگر مشمول حمایت نخواهند بود.

مجموع یارانه دردسترس به 2.5 میلیارد یورو محدود می‌شود که برای پوشش فقط 400 هزار خودروی برقی یعنی کمتر از 1 درصد خودروهای موجود در جاده‌های آلمان کافی است.

یکی از پیشنهاداتی که می‌تواند سریعاً اجرا شود افزایش مالیات بر خودروهای بنزینی و گازوئیلی است. در حال حاضر خودروهای برقی مشمول مالیت خودرو نیستند و همچنین می‌توانند از خطوط اتوبوسرانی و پارکینگ‌های غیرقابل دسترس برای خودروهای غیربرقی استفاده کنند.

منبع: گاردین

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

رشد بهای انرژی آینده خودروهای برقی را تهدید می‌کند

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است