Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
بلومبرگ معرفی کرد:

کاندیدهای احتمالی برای ساخت خودرو اپل

سه شنبه | ۱۴۰۱/۰۱/۲۳ - ۱۳:۱۵ | کد خبر: CP- ۱۹۲۴۴ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
با تصمیم اپل برای ورود به دنیای خودروسازی، نام چند شریک بالقوه با توانایی ساخت اتومبیل خودران و برقی برای این غول فناوری در رسانه ها مطرح شده است.

به گزارش خودروپرس، این پروژه محرمانه که در داخل اپل به «پروژه تیتان» معروف است به دلیل پتانسیل آن برای گسترش صنعت خودرو و زنجیره های تأمین بسیار مورد توجه قرار گرفته است، دقیقاً مانند آنچه گوشی های آیفون در بازار تلفن های هوشمند انجام دادند.

چنانچه در نهایت اپل متعهد به ساخت یک خودرو شود احتمالاً به دنبال چند شریک از جمله یک شریک اصلی برای مونتاژ خودرو شرکای دیگر برای تأمین قطعات اصلی آن خواهد بود.

به گزارش بلومبرگ، شرکت های زیر کاندیداهای احتمالی ساخت این خودرو خواهند بود:

استلانتیس

یکی از عوامل تعیین شایستگی یک شریک برای اپل می تواند دسترس پذیری ظرفیت تولیدی باشد. این قضیه می تواند انگشت اشاره را به سمت خودروسازان اروپایی نظیر استلانتیس ببرد که اولاً از کاهش فروش منطقه آسیب دیده و ثانیاً دارای ظرفیت یدکی در برخی کارخانه ها هستند.

پس از تشکیل ائتلاف گروه پژو و فیات کرایسلر، استلانتیس برای پیدا کردن شریک تحت فشار قرار گرفته است.

مدیرعامل این شرکت پیشتر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که استلانتیس آماده همکاری با اپل یا هر شرکت فناوری در زمینه خودروهای برقی است.

رئیس این شرکت نیز در سال 2016 گفته بود که صنعت خودرو به جای رقابت با «شرکای صنعتی جدید» نظیر گوگل و اپل با آنها همکاری کند.

مگنا

شرکت کانادایی سومین قطعه ساز بزرگ صنعت خودرو در جهان از لحاظ میزان فروش است و سال ها تجربه در زمینه ساخت مدل های کامل خودرو برای برندهای مختلف خودروسازی دارد.

مگنا در زمینه ساخت لوازم مختلف از شاسی گرفته تا صندلی خودرو، سنسور و نرم افزار برای قابلیت های دستیار راننده فعالیت می کند. خودروسازان بزرگ از جمله ب ام و و جگوار لند رور با مگنا همکاری می کنند.

این شرکت همچنین خدمات مهندسی و تولیدی خود را برای استارتاپ های خودرو برقی فراهم می کند.

فاکسکان

گروه فناوری فاکسکان در حال حاضر روابط نزدیکی با اپل دارد و طی بیش از یک دهه گذشته بزرگ ترین شریک تولیدی این غول فناوری آمریکا در زمینه مونتاژ گوشی های ایفون و بخش قابل توجهی از دستگاه های مک و آیپد بوده است.

فاکسکان پیشتر از نخستین شاسی خودرو برقی تولیدی خود و یک پلتفرم نرم افزاری برای کمک به خودروسازان جهت عرضه سریع تر مدل هایشان به بازار رونمایی کرد. به علاوه این شرکت قصد دارد در سال 2024 یک باتری حالت جامد جدید برای خودروهای برقی را روانه بازار کند.

این شرکت تایوانی همچنین در اوایل سال 2020 از طرح سرمایه گذاری مشترک با فیات کرایسلر برای ساخت خودروهای برقی در چین خبر داد، گرچه فاکسکان به شخصه دخالتی در مونتاژ این خودروها ندارد.

هیوندای یا کیا

هیوندای و کیا هر دو دارای کارخانه هایی در ایالت های آلاباما و جورجیا آمریکا هستند. پلتفرم اختصاصی برقی آنها توان پیمایش بیش از 500 کیلومتر را فراهم کرده و قادر به شارژ مجدد باتری های خودرو تا 80 درصد ظرف 18 دقیقه است.

عرضه 23 مدل برقی جدید و فروش جهانی 1 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2025 نیز در دستور کار این دو قرار دارد.

گرچه این دو خودروساز اعلام کرده اند که مذاکره ای با اپل اتفاق نیافتاده اما اگر اپل آنها را بهترین شرکای ممکن تلقی کند ممکن است مذاکرات ازسرگرفته شود.

نیسان

گرچه شانس نیسان در این خصوص کم به نظر می رسد اما این خودروساز دارای فاکتورهایی است که ممکن است برای اپل سودمند باشد.

نیسان هم اکنون دارای یک پلتفرم برقی است که با هکاری رنو شریک فرانسوی ساخته شده است.

مدیرعامل نیسان اخیراً در خلال یک کنفرانس و در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت ژاپنی حاضر به ساخت خودرو برای اپل است یا خیر، گفت: "نیسان DNA انجام کارهایی که دیگران قادر به انجامش نیستند را در خود دارد."

البته نیسان اکنون در سراشیبی قرار دارد و بزرگ ترین ضرر و زیان خود طی حدود دو دهه را در سال مالی 2019 تجربه کرده است. بنابراین نیسان می تواند با کمک به اپل برای ساخت خودروی آن به درآمد هنگفتی برسد و به علاوه از دسترسی به فناوری این شرکت نیز منتفع شود.

منبع: بلومبرگ

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

کاندیدهای احتمالی برای ساخت خودرو اپل

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است