Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

نگاهی به جنجال بازی‌های ویدیویی حین رانندگی با تسلا

شنبه | ۱۴۰۰/۱۰/۰۴ - ۱۳:۰۰ | کد خبر: CP- ۱۸۷۴۸ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
در پی اعتراضات اخیر و کنکاش مقامات ایمنی آمریکا در خصوص انجام بازی‌های ویدیویی حین رانندگی با خودروهای تسلا، این خودروساز قصد دارد به زودی این قابلیت جدید را غیرفعال کند.

به گزارش خودروپرس، تسلا از چندی پیش به رانندگان خود اجازه داده است که حین حرکت و رانندگی بازی‌های ویدیویی را مستقیماً بر روی نمایشگر مرکزی خودروی خود اجرا کنند.

اما این قابلیت اکنون زیر ذره‌بین مقامات ایمنی آمریکا قرار گرفته تا جایی که ظاهراً تسلا در آپدیت بعدی خود قصد دارد این امکان را فقط محدود به زمانی کند که خودرو پارک شده و از حرکت ایستاده است.

اینکه چه روندی طی شده تا قابلیت انجام بازی حین حرکت خودروهای تسلا تحت بررسی و موشکافی مقامات ایمنی قرار گیرد، در نکاتی به اختصار ذکر می‌شود:

عرضه قابلیت جدید

تسلا در دسامبر 2020 قابلیتی با عنوان «Passenger Play» را عرضه کرد که امکان گیمینگ هنگام حرکت خودرو را فراهم می‌کرد. به این ترتیب رانندگان و حتی سرنشینان می‌توانستند بازی‌های ویدیویی را بر روی نمایشگر اطلاعات سرگرمی اصلی خودرو اجرا کنند. این در حالی است که پیشتر این قابلیت تنها زمانی فعال می‌شد که خودرو در حالت سکون قرار داشت.

مباحث ایمنی

در حالی که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پیشتر گفته بود که رانندگی خودران یک فناوری کاملاً ایمن حتی در مواقع استفاده راننده از قابلیت‌هایی چون گیمینگ و ویدیوکنفرانس حین حرکت خودروست، اما خیلی‌ها با این نقطه‌نظر موافق نیستند.

منتقدان عقیده دارند علاوه بر ریسک بالای بازی کردن یک راننده داخل خودروی در حال حرکت تسلا - حتی زمانی که خودروی برقی در حالت خودران قرار دارد - استفاده سرنشینان از این قابلیت نیز می‌تواند توجه راننده را منحرف کرده و منجر به یک تصادف مرگبار شود.

ذره‌بین مقامات ایمنی

تحقیقاتی توسط «اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهی» (NHTSA) آمریکا صورت گرفته که نزدیک به هزاران دستگاه تسلای ساخته‌شده بین سال 2017 تاکنون را شامل شده است. این تحقیقات ظاهراً بر روی مدل‌های تسلا S، X، Y و 3 در حال انجام است.

طبق گزارش‌ها، NHTSA پس از دریافت شکایاتی درباره فعال بودن قابلیت گمینگ هنگام حرکت خودروهای تسلا این تحقیقات را آغاز کرد.

تحقیق در چه مواردی؟

احتمالاً این تحقیقات همه جنبه‌های قابلیت گیمینگ درون خودروهای تسلا را بررسی می‌کند تا دریابد که آیا این قابلیت باعث حواس‌پرتی راننده می‌شود و مغایر با قوانین ایمنی جاده خواهد بود یا خیر. انتظار می‌رود، فرکانس، تابش نور صفحه نمایش و سناریوهای استفاده کاربردی به دقت بررسی شوند.

خودرو و قابلیت‌هایی فراتر از حرکت

برندهای خودروسازی اکنون به دنبال ارائه خدمات اشتراکی درداخل وسایل نقلیه هستند، از GPS گرفته تا ردیاب تناسب اندام و حتی سرویس‌های استریم تا بتوانند از این موارد کسب درآمد کنند.

بسیاری از شرکت‌ها انتظار دارند با قرار دادن آپشن‌هایی برای خریداران جهت اشتراک برخی خدمات هنگام خرید خودرو، میلیاردها دلار درآمد کسب کنند.

اما باید توجه داشت که برخی از این آپشن‌ها نظیر قابلیتی که تسلا اخیراً برای رانندگان خود عرضه کرده است با مسائل و الزامات ایمنی همراه خواهند بود.

منبع: هندوستان تایمز

 

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نگاهی به جنجال بازی‌های ویدیویی حین رانندگی با تسلا

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است