Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
طی سال ۲۰۲۱؛

مدیر تسلا ۱۲ بار بازارهای جهانی را تکان داد!

یکشنبه | ۱۴۰۰/۰۹/۲۸ - ۱۱:۰۱ | کد خبر: CP- ۱۸۷۱۹ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرس:
طی سالی که گذشت ایلان ماسک مدیر تسلا و ثروتمندترین مرد دنیا دست کم ماهی یک بار بازارهای جهانی را با توییت‌ها و اظهارنظرهای خود تکان داد.

به گزارش خودروپرس، تازه‌ترین توییت عجیب ماسک به روز دهم دسامبر مربوط می‌شود؛ جایی که گفته بود در حال بررسی استعفاء از «مشاغل» خود و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر تمام وقت در شبکه‌های مجازی است.

البته ماسک این سخن را به شوخی به زبان آورد، اما شاید این اظهارنظر چندان بیراه هم نباشد چرا که ثروتمندترین مرد دنیا حتی به عنوان یک اینفلوئنسر پاره وقت نیز توانسته است طی سال جاری دست کم ماهی یک بار بازارهای جهانی را تکان دهد.

بد نیست نگاهی بیاندازیم به توییت‌های عجیبی که از ابتدای سال جاری تاکنون توسط مدیر تسلا منتشر شده است:

27 ژانویه: ماسک یک پیام توییتری در مورد شرکت خرده‌فروشی بازی‌های ویدیویی «گیم استاپ» (GameStop) با این مضمون منتشر کرد: "گیم کار درست!!" همین توییت کافی بود تا بهای سهام این شرکت 50 درصد رشد کند.

4 فوریه: پس از یک رشته توییت از جمله این پُست که: "دوج کوین، رمرزارز مردم است" قیمت دوج کوین بیش از 60 درصد افزایش یافت.

24 مارس: ماسک توییت کرد که مشتریان می‌توانند از این پس خودروهای تسلا را با ارز بیت‌کوین خریداری کنند. پس از این توییت، قیمت بیت‌کوین به رقم بی‌سابقه 44 هزار و 200 دلار رسید.

28 آوریل: ماسک در توییتی از کلمه «پدر دوج» (Dogefather) استفاده و در ادامه اشاره کرد که هشتم ماه می در برنامه تلویزیونی «Saturday Night Live» شرکت خواهد کرد. بلافاصله پس از این توییت که با توییت مشابهی از طرف «مارک کوبان» میلیاردر همراه شد، قیمت دوج کوین ظرف فقط 24 ساعت 20 درصد رشد کرد.

13 می: پس از آنکه ماسک توییت کرد که تسلا دیگر ارز بیت‌کوین را به عنوان ارز پرداختی برای خودروهای خود نمی‌پذیرد، قیمت بیت‌کوین حدود 15 درصد افت کرد.

13 ژوئن: مدیر تسلا در توییتی عنوان کرد که: " وقتی استفاده معقول از انرژی پاک توسط معدنچیان با روند مثبت آینده تأیید شود، تسلا معاملات بیت‌کوین را ازسرخواهد گرفت." پس از انتشار این توییت شرکت‌های رمزارز و بلاکچین شاهد جهش بازاری بودند.

21 جولای: در پی اظهارنظر ماسک در یک کنفرانس مبنی بر اینکه وی مالک «اتر» است، قیمت این رمزارز 12 درصد رشد کرد. چند روز بعد ماسک توییتی در این خصوص را منتشر کرد.

آگوست: در نیمه دوم سال، ماسک یک ماه از دستکاری قیمت رمزارزها فارغ شد تا به پرتاب موشک‌های خود بپردازد!

13 سپتامبر: ماسک با انتشار تصویر سگی از نژاد «شیبا اینو» توییت کرد که این سگ به خانواده شان اضافه شده و نام آن را «فلوکی» گذاشته است. پس از این توییت، توکن فلوکی شاهد رشد قیمت 250 درصدی بود، در حالی که قیمت فلوکی اینو 60 درصد و فلوکی شیبا نیز 25 درصد رشد کرد.

14 اکتبر: ماسک توییت کرد که مشغول مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی برای نصب «استارلینک» - سرویس پهن‌باند ماهواره‌ای متعلق به شرکت فضایی ماسک با عنوان اسپیس ایکس - در پروازهای هوایی این شرکت‌هاست. پس از این توییت سهام شرکت ارائه خدمات اینترنت در پرواز «Gogo Inc» 5 درصد کاهش یافت.

نوامبر: در یکی از عجیب‌ترین توییت‌های ماسک تاکنون وی از فالوورهای خود نظرسنجی کرد که آیا باید 10 درصد از سهام خود در تسلا را بفروشد یا خیر. وی اعلام کرد که از نتایج این نظرسنجی پیروی خواهد کرد. پس از آنکه تقریباً 58 درصد از 3/5 میلیون کاربر توییتری به این نظرسنجی پاسخ مثبت دادند، سهام تسلا بزرگ‌ترین سقوط خود طی هشت ماه را تجربه کرد.

14 دسامبر: ماسک سه شنبه گذشته توییت زد که تسلا به صورت آزمایشی ارز دوج‌کوین را به عنوان پرداختی کالاهای شرکت قبول خواهد کرد. در نتیجه قیمت این ارز بیش از 20 درصد افزایش یافت. دوج‌کوین که در سال 2013 به وجود آمد، طی یک سال گذشته عمدتاً به خاطر توییت‌های ماسک شاهد رشد خیره‌کننده 5800 درصدی بوده است.

منبع: ETtech

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

مدیر تسلا ۱۲ بار بازارهای جهانی را تکان داد!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است