Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
یک شرکت تحقیقاتی اعلام کرد:

هراس خودروسازان سنتی از خودرو احتمالی اپل!

دوشنبه | ۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۴:۲۴ | کد خبر: CP- ۱۷۲۸۲ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرسوحید جعفریان:
به گفته تحلیل گران یک شرکت تحقیقاتی، خودروسازان سنتی و شناخته شده در بازار خودرو بیش از شرکت های نوپا نگران عرضه خودرو اپل طی سال های آینده هستند.

به گزارش خودروپرس، تحلیل گران یک شرکت تحقیقاتی عقیده دارند که خودروسازان سنتی و شناخته شده در بازار بیشترین نگرانی را بابت عرضه احتمالی یک خودرو توسط شرکت اپل دارند.

کارشناسان مؤسسه برن اشتاین (Bernstein) در خلال یک جلسه پرسش و پاسخ که به میزبانی این شرکت برگزار شد توان اپل برای استفاده از قدرت برند آن جهت فروش احتمالی سالانه 1/5 میلیون دستگاه خودرو از سال 2030 را از عمده دلایل نگرانی خودروسازان بزرگ و سنتی دنیا برشمردند.

 اپل تاکنون هرگز اظهار نظر رسمی درباره ساخت یک خودرو نداشته اما ظاهراً در سال 2014 این پروژه را آغاز کرده است.

اخیراً رسانه ها گزارش دادند که این غول نرم افزاری به دنبال شرکای تولیدی برای محصول خود می گردد و از هیوندای و نیسان به عنوان کاندیداهای اصلی همکاری با اپل نام برده شد اما تاکنون توافقی در این زمینه حاصل نشده است.

آرنت الینگورست تحلیل گر برن اشتاین گفت: "توانایی اپل برای تجهز خودروها با یک اکوسیستم نرم افزاری که توسط میلیون ها مالک گوشی های آیفون استفاده می شود شاید بزرگ ترین دارایی آن باشد. به نظرم یکی از بزرگ ترین نگرانی های خودروسازان سنتی به ویژه برندهای برتر و قدیمی به همینجا خلاصه می شود."

وی افزود: "این خودروسازان در مقایسه با شرکت های نوپایی چون ریویان، لوسید، فیسکر یا حتی نیو نگرانی و هراس بیشتری نسبت به محصول احتمالی اپل دارند."

خودرو اپل، برقی و احتمالاً با قابلیت های خودران خواهد بود، حوزه ای که این شرکت به صراحت درباره آن صحبت کرده است.

در سال 2017 تیم کوک مدیرعامل اپل از تحقیقات شرکت در حوزه اتومبیل های خودران خبر داد و آن را «مادر همه پروژه های هوش مصنوعی» نامید.

برن اشتاین برآورد می کند که اپل خودروی خود را قبل از سال 2024-2025 و حتی تا سال 2028 عرضه نخواهد کرد.

این شرکت تحقیقاتی همچنین هشدار داد که با توجه به استمرار موانع موجود هنوز «مجاب» نشده است که اپل پروژه خودرویی خود را با وجود تقریباً هفت سال کار بر روی این پروژه ادامه خواهد داد.

تونی ساکوناگی، تحلیل گر برن اشتاین گفت: "اپل برای عرضه محصولات جدید موانع بسیار زیادی دارد و در گذشته نیز از عرضه برخی محصولات تازه در مراحل آخر توسعه صرفنظر کرده است."

وی در این باره به طرح های شرکت برای عرضه تلویزیون اختصاصی آن اشاره کرد، پروژه ای که با وجود اقدام اپل برای شکل گیری یک زنجیره عرضه جهت ساخت آن نهایتاً کنسل شد.

ساکوناگی گفت: "من با یک مهندس ارشد اپل صحبت کردم که گفت هشتاد درصد پروژه هایی که روی آن کار می کنیم هرگز به واقعیت نمی پیوندد."

طبق گزارشات ارسالی به مسوولان حمل و نقل آمریکا که به رویت برن اشتاین رسیده است اپل مشغول کار بر روی نرم افزار خودران است اما از پیشتازی تکنولوژیکی در این حوزه برخوردار نیست.

این گزارش ها نشان می دهد که اپل در میانه راه قرار دارد در حالی که ویمو (واحد رانندگی خودران آلفابت مادر گوگل) و شرکت فناوری خودران کروز (که تحت مالکیت جنرال موتورز قرار دارد) پیشتاز این حوزه هستند.

همچنین به نظر می رسد که اپل هیچ پیشرفتی در حوزه فناوری پیل باتری حاصل نکرده و با تأمین کنندگان باتری نیز وارد مشارکت انحصاری نشده است.

ساکوناگی گفت: "به نظر ما یکی از موانع موجود برای اپل توانایی ارائه یک برد رانندگی (توان پیمایش) منحصر به فرد است."

با توجه به عدم پیشتازی در حوزه فناوری خودران یا باتری، اپل می بایست همچون گوشی های آیفون خود بر روی ترکیب بین طراحی و نرم افزار اختصاصی کار کند اما سؤال اینجاست که آیا این برای عرضه یک خودرو کافی خواهد بود؟

به گفته تحلیل گران برن اشتاین، اپل با توجه به شبکه گسترده جهانی خود مشکلی برای توزیع خودروهایش نخواهد داشت اما تولید خودرو همچنان مشکل بزرگ تری محسوب می شود. ظاهراً این شرکت در پی بستن قرارداد با یک خودروساز معروف است اما یافتن شریک مناسب کاری دشوار به نظر می رسد.

در مجموع تحلیل گران به اپل هشدار می دهند که تولید خودرو کاری سخت و دشوار است.

الینگورست خاطرنشان کرد: "نکته ای که اغلب اوقات به ویژه در دنیای فناوری دست کم گرفته می شود این است که هیچ راه ساده ای برای ساخت یک خودرو وجود ندارد."

این نکته اخیراً توسط رئیس تویوتا نیز مورد تأیید قرار گرفت که کسب و کار خودرو صنعتی فراتر از تولید نرم افزار است.

آکیو تویودا در یک کنفرانس خبری به میزبانی انجمن تولیدکنندگان خودرو ژاپن اظهار داشت: "پس از ساخت یک خودرو، مایلم به آنها (اپل) بگویم که باید آماده برخورد با مشتریان و تغییرات مختلف برای حدود 40 سال باشند."

منبع: اتونیوز

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

هراس خودروسازان سنتی از خودرو احتمالی اپل!

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است