Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 

چرا «ایلان ماسک» تأثیرگذارترین مدیر فناوری دنیاست؟

جمعه | ۱۳۹۹/۱۲/۰۱ - ۰۹:۵۷ | کد خبر: CP- ۱۷۰۲۷ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرسوحید جعفریان:
کلام نافذ، گیرا و بعضاً عجیب ایلان ماسک مدیر تسلا علاوه بر کارهای حیرت انگیز او را به یکی از تأثیرگذارترین و پرنفوذترین مدیران فناوری در دنیا تبدیل کرده است.

به گزارش خودروپرس، «ایلان ماسک» مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا و چند شرکت دیگر بزرگ دیگر از جمله «اسپیس ایکس» یکی از شناخته شده ترین نام های حوزه فناوری به حساب می آید.

کلام نافذ، گیرا و بعضاً عجیب علاوه بر اقدامات و کارهای حیرت انگیز ماسک، او را به یکی از تأثیرگذارترین و پرنفوذترین مدیران فناوری در دنیا تبدیل کرده است.

پایگاه فناوری «gadgetsnow» در گزارشی 10 مورد از کارهای اخیر ماسک که ثابت می کند چرا او تأثیرگذارترین مدیر صنعت فناوری در دنیاست را برشمرده است:

 

وقتی تمجید توییتری ماسک از یک آهنگ باعث رشد سهام یک شرکت معدنی شد!

ماسک اوایل ماه جاری توییت زد: "«Sandstorm» یک شاهکار است".

منظور ماسک به احتمال فراوان آهنگی با عنوان طوفان شن یا «Sandstorm» اثر دارود خواننده فنلاندی بود، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد این بود که قیمت سهام یک شرکت همنام این آهنگ یعنی «Sandstorm Gold» بلافاصله پس از توییت ماسک 55 درصد رشد کرد!

فقط یک اشاره از ماسک طوفانی در «سیگنال» به پا کرد

"از سیگنال استفاده کنید". این توییتی بود که ماسک اخیراً در توصیه به استفاده از پیام رسان سیگنال منتشر کرد.

اما نتایج دیوانه کننده بود. میلیون ها نفر از واتس اپ به سمت سیگنال هجوم بردند و این پیام رسان شاهد جهش فوق العاده در دانلودهای خود بود.

اما این پایان داستان نبود. شرکتی با عنوان «Signal Advance» (همنام با پیام رسان سیگنال) نیز پس از توییت ماسک شاهد رشد خیره کننده و 12 هزار درصدی قیمت سهام خود بود!

افزایش ارزش بیت کوین پس از اعلام تسلا

تسلا اخیراً اعلام کرد 1.5 میلیارد دلار ارز دیجیتال بیت کوین را خریداری خواهد کرد و شاید پرداختی مشتریان به شکل ارزهای دیجیتالی (cryptocurrency) را نیز بپذیرد. پس از این اظهارنظر، ارزش بیت کوین به بالاترین رکورد در تاریخ خود رسید.

نوشیدنی «تکیلا» تسلا ظرف چند ساعت به فروش رفت

درنوامبر 2020، تسلا یک بطری نوشیدنی تکیلا را به قیمت 250 دلار عرضه کرد. سفارشات برای هر نفر به دو بطری محدود می شد اما اهمیتی نداشت چرا که در عرض چند ساعت، کل موجودی آن به فروش رسید و بار دیگر ثابت کرد که ماسک می تواند به معنای واقعی کلمه هرچیزی را بفروشد.

وقتی که ماسک مدیرعامل «رابین هود» را عذاب داد!

پلتفرم معاملات آنلاین «رابین هود» پس از توییت ماسک علیه برخی از تصمیمات آن تحت حملات و انتقادات فراوانی قرار گرفت. ماسک همچنین در مصاحبه با مدیرعامل رابین هود از او پرسیده بود که چه اتفاقی افتاده و مردم خواهان واقعیت هستند. این پس از آن اتفاق افتاد که رابین هود معاملات چند شرکت را متوقف کرد.

به لطف ماسک، دوج کوین به رکورد قیمت جدیدی رسید

 ماسک یکی از طرفداران بلاک چین است و ظاهراً مقداری ارز دوج کوین را نیز برای پسرش خریداری کرده است. دوج کوین نوعی ارز دیجیتال است که پس از توییت ماسک درباره آن شاهد رشد ارزش بیش از 1500 درصدی بود.

پس از ورود ماسک، «کلاب هاوس» اوج گرفت

ماسک برای مصاحبه با مدیرعامل رابین هود از شبکه اجتماعی جدید «کلاب هاوس» استفاده کرد. پس از آن تقاضا برای «دعوت» کاربران به کلاب هاوس به طرز دیوانه واری افزایش یافت. البته شاید این یک شیرین کاری از طرف روابط عمومی باشد، اما برای برنامه معجزه آسا بوده است.

ارزش «Etsy» به لطف ماسک 2 میلیارد دلار افزایش یافت

ماسک در توییتر فاش کرد که از طرفداران «Etsy» یک وب سایت تجارت الکترونیک آمریکایی است. پس از این اظهار نظر ماسک، ارزش سهام Etsy به رقم بی سابقه ای رسید و ارزش شرکت 2 میلیارد دلار افزایش یافت.

«گیم استاپ» با توییت ماسک به اوج رسید

ماسک فقط با توییت یک کلمه ای "Gamestonk!!" باعث شد تا قیمت سهام شرکت تولیدکننده بازی های ویدئویی گیم استاپ (Gamestop) ظرف یک روز 92 درصد رشد کند.

شلوارک کوتاه تسلا در عرض چند ساعت از دسترس خارج شد

قبل از تکیلا، ماسک برای مدت محدودی شلوارک های تسلا را (البته به عنوان یک شوخی) عرضه می کرد. در قسمت پشت این شلوارک نام همه خودروهای تسلا نقش بسته بود. ظرف چند ساعت از عرضه، شور و شوق زیادی برای خرید آن به وجود آمد و تمام موجودی به سرعت به فروش رفت.

منبع: gadgetsnow

 

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

چرا «ایلان ماسک» تأثیرگذارترین مدیر فناوری دنیاست؟

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است