Yendif Video Share - Search
جستجو در اخبار
 
«سی ان بی سی» گزارش می دهد:

نمایشگاه خودرو پکن، جولانگاه خودروهای لوکس برقی

سه شنبه | ۱۳۹۹/۰۷/۰۸ - ۱۳:۴۰ | کد خبر: CP- ۱۵۹۲۸ | سرویس: تحلیل و گزارش
کارپرسوحید جعفریان:
نمایشگاه بین المللی خودرو پکن که از اوایل هفته جاری تحت تدابیر شدید بهداشتی آغاز شد، به جولانگاه خودروهای برقی و لوکس تبدیل شده است.

به گزارش کارپرس، شبکه تلویزیونی سی ان بی سی در گزارشی از نمایشگاه بین المللی خودرو پکن، این نمایشگاه را جولانگاه خودروهای برقی و لوکس قلمداد کرد.

این نمایشگاه خودرو در حالی اوایل هفته جاری تحت شدیدترین تدابیر بهداشتی در پکن گشایش یافت که حدود 200 خودرو کمتر از سالیان قبل در آن به نمایش درآمده است.

چین، بزرگ ترین بازار خودرو جهان محسوب می شود اما فروش خودرو در این کشور طی سه سال گذشته همسو با افت رشد اقتصادی کاهش یافته است.

شوک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در اوایل امسال نیز بیش از پیش به صنعت خودرو این کشور که در سال 2018 بالغ بر 10 درصد از کل خرده فروشی چین و یک ششم مشاغل را دربرگرفته بود آسیب وارد کرد.

با این حال اکنون نشانه های بهبود در بازار چین دیده می شود و خودروسازان داخلی و جهانی افزایش تقاضا را دست کم در بخش خدروهای برقی یا لوکس گزارش می دهند.

براساس این گزارش برند لوکس آلمانی پورشه با وجود افت 60 درصد فروش سالانه خود در فوریه پیش بینی می کند که فروش آن در چین و هنگ کنگ طی امسال به رقمی معادل سال 2019 یا حتی فراتر از آن برسد.

پورشه می گوید فروش آن در سال 2019 در چین با رشد 8 درصدی به رکورد بیش از 86 هزار دستگاه رسیده بود.

«جنس پوتفارکن» مدیر اجرایی پورشه در چین اظهار داشت ویروس کووید 19 بر روان شناسی مشتریان تأثیر گذاشته و محبوبیت حمل و نقل خصوصی را افزایش داده و در عین حال خیلی از چینی ها را به ولخرجی و خودنمایی وا داشته است.

وی افزود مشتریان اکنون به جای سفر پول بیشتری را صرف خودروهای لوکس و تجملی می کنند.

این مدیر پورشه پیش بینی می کند تقاضا دست کم تا نیمه نخست سال آینده قوی باقی بماند.

به گفته پورشه سفارش خودرو در چین طی ماه ژوئن به رکورد ماهانه نزدیک به 10 هزار دستگاه رسید و از آن زمان تاکنون این رقم بالای 9 هزار دستگاه نگه داشته شده است.

چین، بزرگ ترین بازار این برند آلمانی محسوب شده و 34 درصد از فروش جهانی آن در نیمه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

پورشه همچون خیلی از خودروسازان بین المللی در نمایشگاه خودرو پکن در بازار خودروهای برقی چین نفوذ کرده است.

قیمت خودروهای برقی این شرکت در بازار چین تاکنون در رنج قیمتی نسبتاً بالای 1/1 میلیون یوان یا حدود 160 هزار دلار ثابت مانده است.

با این حال پورشه قصد دارد تا پایان سال یک نسخه پایه از خودرو اسپرت برقی «تایکان» را به قیمت 888 هزار یوان در این کشور عرضه کند که به رنج قیمت خودروهای تسلا در چین نزدیک تر خواهد بود.

پوتفارکن گفت: " در مجموع بازار خودروهای برقی مثل کل بازار خودرو به شدت رقابتی است. به ویژه اینجا در چین که شاهد برندهای متعددی هستیم که در سایر نقاط جهان ناشناخته هستند ساخت محصولات بسیار جالب با فناوری های پیشرفته اهمیت زیادی پیدا کرده است."

با توقف شیوع کرونا در چین، دولت این کشور بلافاصله از طرح حمایتی خود برای خودروهای برقی خبر داد که از لحاظ استراتژیکی برای نوآوری ملی حائز اهمیت بودند.

«جینگ یانگ» مدیر تحقیقات در موسسه فیچ ریتینگز می گوید: "این بازار به رشد سریع خود ادامه می دهد چونکه در نهایت نفوذ خودروهای برقی در چین رو به افزایش است و بخش خودروهای لوکس نخستین بخشی است که تحت این نفوذ قرار می گیرد."

وی در عین حال گفت قبل از آنکه خودروهای برقی عملاً بتوانند به یک محصول بازار انبوه تبدیل شوند می بایست قیمت و هزینه باتری بیش از پیش کاهش یابد.

استارتاپ چینی نیو (Nio) پیشتر مدعی شده بود که طرح اجاره باتری را در ماه آگوست آغاز کرده و با این طرح توانسته قیمت خودروهای برقی را ارزان تر از یک خودرو مشابه بنزینی بسازد.

«ویلیام لی» رئیس و بنیانگذار نیو روز شنبه در مصاحبه ای با سی ان بی سی عنوان کرد که حجم بسیار زیادی از کاربران در بزرگ ترین شهرهای چین برای خرید طرح خدمات باتری این شرکت اظهار تمایل کرده اند.

وی ضمن بالا دانستن تقاضا برای خودروهای شرکت متبوعش اظهار داشت که ورود خودروسازان بیشتر به بازار خودروهای برقی به مشتریان کمک خواهند کرد تا اطمینان بیشتری در تغییر ذائقه خود از خودروهای سوخت بنزینی پیدا کنند.

براساس این گزارش، نمایشگاه خودرو پکن حدود پنج ماه به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

به گفته کارشناسان صنعت خودرو، نمایشگاه امسال خودروهای کمتری را نسبت به سال های گذشته در معرض نمایش قرار داده است.

در قیاس با حدود 1500 خودرویی که در نمایشگاه سال گذشته شانگهای به نمایش درآمده بودند، نمایشگاه پکن 2020 فقط شاهد عرضه 785 خودرو با رونمایی جهانی از 72 محصول جدید است، در حالی که در سال 2019 حدود 129 محصول جدید رونمایی شده بودند.

به علاوه فقط کمتر از 100 برند خودروسازی در این نمایشگاه شرکت کرده اند که در قیاس با حدود 125 خودروساز شرکت کننده در نمایشگاه پارسال شانگهای آمار کمتری را به تصویر می کشد.

در عین حال چند استارتاپ چینی سازنده خودروهای برقی نظیر ایرویز (Airways) و لی اوتو (Li Auto) نیز در نمایشگاه امسال پکن شرکت نکرده اند.

این در حالی است که پاندمی کرونا خیلی از خودروسازان را وادار ساخته تا از پلتفرم های دیجیتال برای ارتباط با مشتریان و نمایش محصولات شان استفاده کنند.

منبع: CNBC

با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید

 عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام

نظر خود را اضافه کنید.

ارسال نظر به عنوان مهمان

0 محدودیت حروف
متن شما باید بیشتر از 5 حرف باشد
نظر شما به دست مدیر خواهد رسید
شرایط و قوانین.
  • اولین نظر را شما بدهید
شما اکنون از مطلب: "

نمایشگاه خودرو پکن، جولانگاه خودروهای لوکس برقی

" بازدید می کنید
----------------
تمامی حقوق برای " کارپرس" محفوظ وانتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است