بخش خودروسازی برقی چین در تلاش است از ظرفیت بازارهای مالی برونمرزی به منظور تامین مالی این صنعت بهره ببرد. این اتفاق در شرایطی رخ میدهد که خودروسازان چینی فعال در عرصه تولید مدلهای برقی، بهخصوص طی چند ماه گذشته، به کابوسی بزرگ برای برخی برندهای آمریکایی بهویژه تسلا - بزرگترین خودروساز برقی جهان - تبدیل شدهاند.
نیسانموتور ژاپن انتظار دارد با افزایش ۵.۵درصدی سود عملیاتی در سال مالی جاری به دلیل فروش جهانی بالاتر، پیشبینیهای تحلیلگران را پشت سر بگذارد، هرچند میگوید رقابت شدید و چالشهای ناشی از تورم ادامه خواهد داشت
نیسان موتور ژاپن انتظار دارد با افزایش ۵.۵ درصدی سود عملیاتی در سال مالی جاری به دلیل فروش جهانی بالاتر، پیشبینیهای تحلیلگران را پشت سر بگذارد، در حالی که هشدار داده رقابت شدید و چالشهای ناشی از تورم ادامه خواهد داشت.
در فوریه ۲۰۲۱، فورد اعلام کرد قصد دارد از سال ۲۰۳۰ فقط خودروهای سواری برقی را در اروپا به فروش برساند؛ این در شرایطی است که حالا فورد از عرضه تمامالکتریکی در اروپا در سال۲۰۳۰عقبنشینی کرده است.
با توجه به اینکه بخش خودروهای برقی درگیر کشمکش بین تقاضای بازار و مقررات دولتی شده است، استلانتیس همه گزینهها را روی میز نگه میدارد، از جمله قرار دادن یک موتور بنزینی در مدلهای الکتریکی خود.ناتالی نایت، مدیر مالی استلانتیس، این خبر را هنگام ارائه نتایج محموله و درآمد سه ماه اول این خودروساز اعلام کرد.
دیرزمانی بود که تصور میشد کشورهای ثروتمند هدایت و رهبری انقلاب در حوزه توسعه و تولید خودروهای برقی را در اختیار بگیرند و از کشوری همچون نروژ با ذخایر غنی نفتی به طور طعنهآمیزی به عنوان رهبر گذار به عصر خودروهای برقی یاد میشد. در ایالات متحده، خودروهای تسلا و بامو برقی گرانقیمت نماد جایگاه و منزلت اجتماعی صاحبان آنها محسوب میشدند.
برونو لو ماری، وزیر دارایی فرانسه، گفت که توسعه خودروهای برقی در فرانسه در راستای کاهش وابستگی این کشور به تولیدکنندگان نفت و صادرکنندگان بزرگ خودرو ضروری است.