مدیرعامل امداد خودرو ایران میانگین زمان انتظار برای رسیدن امدادگر را در سراسر کشور ٢۵ دقیقه (حتی در تهران ١۵ دقیقه) اعلام و خاطرنشان کرد که ٧٠ الی ٧۵ درصد خدمات با نرخ مصوب در محل انجام میشود و تنها ٣٠ درصد نیاز به حمل خودرو برآورد میشود.
وزیر انرژی ایالاتمتحده آمریکا گفت: نگران توانایی چین برای سرریز کردن خودروهای برقی در بازار هستیم، اما مشوقهای ایالاتمتحده میتواند مقرونبهصرفه بودن خودروهای الکتریکی ساخت داخل را افزایش دهد.
کارشناسان و فعالان صنعت خودرو چالشهای این صنعت را بیشتر نتیجه سیاستهای دستوری و نفوذ و حضور دولت میدانند، این در حالی است که مرکز پژوهشهای مجلس از زاویه دیگری به این مساله پرداخته و عدم رعایت مقیاس اقتصادی تولید و همگام نبودن آن با هزینههای تحقیق و توسعه را دیگر عامل آسیبزا معرفی کرده است.
دادههای صنعت چین نشان داد با تشدید رقابت با رهبر بازار بیوایدی که دور عمیقتری از کاهش قیمتها را پیش میبرد، فروش خودروهای الکتریکی چین در ژانویه تا فوریه نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.
صنعت و بازار خودروی ایران در سال آینده چه سمتوسویی خواهد داشت؟ با وجود چالشهایی مانند تحریم و قیمتگذاری دستوری، آیا تولید روندی رو به رشد به خود خواهد گرفت؟ آیا سیاستگذار مجوز افزایش قیمت کارخانهای خودروها را صادر میکند؟ آیا ثبتنامکنندگان در سامانه یکپارچه، خودروهای خود را بهموقع تحویل خواهند گرفت؟ چه سرنوشتی در انتظار سهام خودروسازان، بهخصوص سهام تودلی آنها با توجه به اولتیماتوم سازمان بورس است
در هر لحظه از رانندگی بواسطه ی اشکالات محتمل فنی خودرو ممکن است به کمک نیاز داشته باشید؛ مخصوصاً وقتی در جادهها، بزرگراهها و یا مسیرهای بین شهری متوقف می شوید! در این شرایط شرکت امداد خودرو ایران با بیش از 2 دهه تجربه، آمادگی دارد در سریعترین زمان ممکن و از کوتاهترین مسیر روی نقشه، به یاری شما بیاید.
خودروی مفهومی کرایسلر Halcyon با باتریهای لیتیوم سولفور تغذیه میشود. در این باتریها از گرافن سهبعدی استفاده شده و عاری از فلزاتی نظیر نیکل، کبالت یا منگنز است.
به تازگی لایهای حاوی الماس مصنوعی ساخته شده که میتواند دمای قطعات الکترونیکی را کاهش داده و همچنین شارژ باتریهای خودروهای الکتریکی را نیز تسریع کند.
شامخ وسایل نقلیه و قطعات وابسته در بهمنماه از خروج رکودی زنجیره خودروسازی کشور حکایت دارد. بر این اساس بیشتر فاکتورهای خودرو در این شاخص اقتصادی با رشد همراه بودهاند، و حتی فعالان این حوزه در مقایسه با دیماه، امید بیشتری نسبت به آینده تولید دارند.
خودروسازی ایران طی یک دهه گذشته در زیان غوطهور شده، بااینحال صنایع تامینکننده نهادههای تولید در این صنعت، روزگار پرسودی را میگذرانند، موضوعی که به نظر میرسد بیش از هر مسالهای با تفاوت سیاست قیمتگذاری در این بخشها ارتباط دارد.
خودروهای هوشمند و الکتریکی، حجم عظیمی از دادههای حساس در مورد رانندگان و اطلاعات شخصی و بیومتریک مربوط به آنها مانند اثر انگشت، چشمها و صورت را جمعآوری میکنند و خطر امنیتی بزرگ این خودروها، این است که مشخص نیست چه کسی به این نوع اطلاعات در مقیاس بزرگ، دسترسی دارد.
بیوایدی، شرکت پیشرو خودروهای برقی چین، نسخه جدیدی از خودروی پرفروش خود را با قیمتی کمتر از قیمت نهایی مدل قبلی خود عرضه کرد زیرا جنگ قیمتی در بزرگترین بازار خودروی جهان در جریان است.
خودرو و نیرومحرکه طی ۱۰ماه۱۴۰۲ با ثبت ارزش وارداتی ۸میلیارد و ۱۳۴میلیون دلار صدرنشین واردات کالاهای صنعتی به کشور بوده است. این در شرایطی است که سهمیه ارزی واردات خودرو ۱۲۰میلیون دلار معادل یکونیم درصد کل ارز تخصیصی به این حوزه است.