وی در ادامه افزود: این موضوع را هم باید مدنظر داشت که حدود 3.7 میلیارد دلار واردات قطعات و مواد اولیه برای خودروسازیها انجام میشود و حتی اگر تولید داخلی را هم تقویت کنیم و بار موضوع را به سمت خودروسازی ببریم باز هم ارزبری خواهیم داشت و اینطور نیست که اگر واردات خودرو انجام نشود، دیگر ارزبری نداشته باشیم.
باستانی عنوان کرد: در واقع بسیاری از کارشناسان هم معتقدند که مابه التفاوت ارز حاصل از قطعات و مواد اولیه برای خودروسازیها و واردات خودرو عدد قابل توجهی نیست.
نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس با تاکید بر اینکه لغو ممنوعیت واردات خودرو میتواند به بخشی از آشفتگیهای بازار پایان دهد، گفت: در عین حال که لغو ممنوعیت واردات خودرو اقدام درستی است اما باید بر واردات خودرو مدیریتی اعمال شود. این مدیریت باید از نظر حجم خودروی وارداتی، حجم سیلندر، قیمت، کشورهای مبدا، تعیین تعرفهها و تعیین وضعیت اسقاط خودروهای فرسوده به ازای واردات هر خودرو باشد و در واقع باید یک پکیج و بسته برای آن طراحی شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی مجدد طرح ساماندهی بازار خودرو در این کمیسیون اظهار کرد: با بررسی مجدد طرح ساماندهی خودرو احتمال قوی وجود دارد که ممنوعیت واردات خودرو لغو شود.
منبع: اقتصاد آنلاین
با عضویت در صفحات کارپرس در شبکه های اجتماعی، ویژه های خودرویی جهان را روی به لحظه موبایل خود دریافت کنید
عضویت در صفحات اجتماعی ما: آیگپ - بله - تلگرام - اینستاگرام
نظر خود را اضافه کنید.
ارسال نظر به عنوان مهمان